اعتصاب غذای آتنا دائمی در اعتراض به قطعی تلفن و مدیریت ناکارآمد زندان

در پی قطعی مکرر تلفن زندان و نگرانی خانواده، پدر و مادر آتنا دائمی برای ملاقات با او به زندان رشت رفتند و به کرونا مبتلا شدند

آتنا دائمی اواخر اسفند ۱۳۹۹ از زندان اوین تهران به زندان لاکان رشت منتقل شد- عکس از هرانا

آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس در زندان لاکان رشت، از پنجشنبه ۲۱ مرداد در اعتراض به قطعی پیاپی تلفن و مدیریت ناکارآمد زندان اعتصاب غذا کرده است.

به گزارش هرانا، یک منبع آگاه گفته است که در پی قطعی مکرر تلفن زندان و نگرانی خانواده، پدر و مادر آتنا دائمی برای ملاقات با او به زندان رشت رفتند و به کرونا مبتلا شدند.

آتنا (فاطمه) دائمی ۲۹ مهر ۹۳ بازداشت شد و در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۹۴ به اتهام‌های «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری» به ۱۴ سال زندان محکوم شد.

حکم وی در دادگاه تجدیدنظر به هفت سال کاهش یافت و در نهایت با اعمال ماده ۱۳۴ پنج سال آن قابل اجرا شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دوره محکومیت این زندانی سیاسی از آذر ۱۳۹۵ آغاز شد اما در سال ۱۳۹۷، او به همراه گلرخ ابراهیمی ایرایی در پرونده دیگری هم محکوم و سه سال و ۷ ماه حبس دیگر به دوران محکومیتش اضافه شد

این حکم مدتی بعد در مرحله تجدیدنظر و بدون تشکیل جلسه دادگاه عینا تایید شد اما با اعمال ماده ۱۳۴، مدت دو سال و یک ماه از حکم برای هر یک از این آن دو قابل اجرا اعلام شد.

در تیر ۱۳۹۹ آتنا دائمی  در ارتباط با پرونده‌ای که در دوران حبس علیه او گشوده شد، در شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به دو سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق هم محکوم شد. این پرونده با شکایت وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه علیه وی باز شد. دیوان عالی کشور در اسفند ۱۳۹۹ درخواست اعاده دادرسی وکلای خانم دائمی را رد کرد.

وی اواخر اسفند ۱۳۹۹ از زندان اوین تهران به زندان لاکان رشت منتقل شد.