علم الهدی: در زمان طاغوت مردم حتی نان خوردن نداشتند

«مردم در رژیم گذشته ۲۵ سال با آمریکا زندگی کردند و اکنون ۴۲ سال است که با آمریکا می‌جنگند»

احمد علم الهدی مدعی شد مردم در زمان شاه نان برای خوردن نداشتند - عکس از رجانیوز

نماینده علی خامنه‌ای در خراسان رضوی با اشاره به مقایسه دوران جمهوری اسلامی با زمان شاه که مردم بر اساس آن می‌گویند «در زمان شاه، ثبات اقتصادی، رفاه و آرامش داشتیم»، اظهار داشت در زمان شاه، ثبات اقتصادی، رفاه و آرامش داشتیم که این‌ها مال همه نبود بلکه برای یک عده اقلیت، سرمایه‌دار عیاش حاشیه دربار بود و بقیه مردم حتی نان خوردن نداشتند.

احمد علم‌الهدی گفت: «در زمان طاغوت، برق و آسفالت نبود، زندگی مردم و قشر پایین با قشر بالا قابل مقایسه نبود اما امروز ۴۲ سال است که با آمریکا می‌جنگیم، هم جاده آسفالت و هم اتوبان داریم، همه کشور برق و امکانات دارد. بالاخره جنگ و نبرد زد و خورد است، مشکل تحریم هم که وجود دارد.»

او در ادامه با ادعای اینکه جامعه ایران پیش از انقلاب مرده بود، افزود مردم در رژیم گذشته ۲۵ سال با آمریکا زندگی کردند و اکنون ۴۲ سال است که با آمریکا می‌جنگند، تفاوت این دو دوره در مرده و زنده بودن است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی پیش از این نیز دلیل مشکلات معیشتی و فقر را تقابل مردم با رهبر جمهوری اسلامی دانسته بود. علم الهدی در این باره گفته بود «هر زمان جریان مدیریت نظام در زیر پوشش رهبری قرار گرفت و اوامر و پیشنهاد او در جامعه اجرا شد مشکلات مردم حل شد ولی هر زمان مردم با اراده خود جریانی به وجود آوردند که سیاست مقابل رهبری را در پیش گرفت، تنگی معیشت، سقوط اقتصاد و وضعیت نابسامان ایجاد شد.»    

به جز این موارد، امام جمعه مشهد برجام را نیز یکی دیگر از دلایل مشکلات معیشتی عنوان کرده بود. او در این باره گفته بود: «ریشه تمام پریشانی اقتصادی و معیشتی امروز ماست. در مسئله برجام از رهبری اجازه گرفته شد و در مسئله برجام ورود شد تا مشکلات حل شود و فکر کردند اگر بنا شد مسئله هسته‌ای حل شود دیگر مسئله‌ای نیست که گرفتار تحریم‌های غربی شویم.»

از زمان افزایش اعتراضات سراسری که علی خامنه‌ای و کل نظام جمهوری اسلامی هدف شعارهای مردمی قرار گرفته است، منصوبان و افراد منتسب به رهبر جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند تا او را از مسئولیت در شکل‌گیری این شرایط تطهیر کنند. به نظر می‌رسد این قبیل سخنان نیز در راستای همین روند قرار دارد.