دستیار فرماندار نیویورک خواستار پاسخگویی او در برابر اتهام آزار جنسی شد

اندرو کومو تاکنون در برابر درخواست‌ها برای کناره‌گیری از مقامش مقاومت کرده است

اندور کومو (راست) به همراه دخترش ماریا (چپ) و دستیارش ملیسا دِروزا (وسط) در سال ۲۰۲۰ - JOHANNES EISELE / AFP

یکی از دستیاران اجرایی اندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک، ضمن افشای هویت خود، خواستار پاسخگو شدن آقای کومو در برابر اتهام «آزار جنسی» شد.
ادعای بریتنی کامیسو زیربنای تهیه نخستین گزارش مفصلی شد که بر اساس جزئیات مطرح شده در آن، آقای کومو متهم به آزار جنسی ۱۱ زن شده است.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان، کامیسوی ۳۲ ساله گفت «آنچه او با من کرد یک جرم است» و درباره این که چطور فرماندار به او دست درازی کرده توضیح داد.
آقای کومو ۶۳ ساله ارتکاب به هرگونه عمل نادرست را رد کرده و تاکنون در برابر درخواست‌ها برای کناره‌گیری از مقامش نیز مقاومت کرده است.
بررسی‌هایی که به دستور دفتر دادستان کل انجام شده چنین نتیجه‌گیری کرده که رفتار ادعایی کومو در برابر زنان «نقض قوانین ایالتی و فدرال» بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


تحقیقات در مورد اتهام‌های مطرح شده علیه فرماندار چند ماه زمان برد و با حدود ۲۰۰ نفر، از جمله کارکنانی که از او شکایت کرده‌اند، مصاحبه شده است.
اواخر یکشنبه و کمتر از یک هفته پس از انتشار گزارش این تحقیقات، ملیسا دِروزا دستیار ارشد اندرو کومو با صدور بیانیه‌ای از مقام خود کناره‌گیری کرد.
به گزارش سی ان ان، وی در این بیانیه خدمت به مردم نیویورک در ۱۰ سال گذشته را مایه افتخار دانست، اما دو سال گذشته را از لحاظ روحی روانی دشوار توصیف کرد. 
منشی اندرو کومو در این بیانیه اشاره‌ای به او نکرده است.
استعفای خانم دروزا در آستانه برگزاری نشست کمیته قضایی مجلس ایالتی صورت گرفت؛ نشستی که بالقوه می‌تواند به اعلام روند استیضاح فرماندار منتهی شود.
روز دوشنبه نیز رهبر یک گروه طرفدار برابری جنسیتی به نام «تایمز آپ» به دلیل تلاش برای بی‌اعتبار کردن زنی که کومو را به آزار جنسی متهم کرده بود، از سمت خود کنار رفت.
به گزارش شبکه سی ان ان، در بیانیه این گروه که به همین مناسبت منتشر شده، کناره‌گیری روبرتا کاپلان از ریاست هیئت مدیره گروه «امری درست و به‌جا» توصیف شده است.

بیشتر از جهان