«موزه آینده» دبی در فهرست زیباترین گنجینه‌های نشنال جئوگرافیک

خطوط عربی که نمای این سازه را تزئین می‌کنند اشعاری از امیر دبی، در وصف آرزوهای او برای این شهر است

نشنال جئوگرافیک «موزه آینده» دبی را به دلیل معماری حیرت‌انگیز و نوآوری‌های پیچیده فنّاورانه، در فهرست ۱۴ موزه زیبای جهان قرار داده است.

موزه آینده، با معماری شگفت‌انگیزی که در قلب شهر پر جنب و جوش دبی واقع است، قرار است پس از تکمیل به یک بنای نمادین و شناخته‌شده‌ی جدید جهانی تبدیل شود.

این ساختمان هفت‌طبقه‌ بدون ستون با مساحت ۳۰هزار متر مربع، ۷۷ متر ارتفاع دارد. نمای فولاد ضدزنگ این بنا که بیش از ۱۷هزار متر مربع وسعت دارد، با ۱۴هزار متر خطاطی عربی که توسط هنرمند اماراتی مطر بن لاحج طراحی شده است، روشن می‌شود.

این موزه همچنین توسط دو پل با طول‌های ۶۹ و ۲۱۲ متر به برج‌های جمیرا و ایستگاه متروی برج‌های امارات متصل می‌شود.

خطوط عربی که نمای این سازه را تزئین می‌کنند اشعاری از شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، امیر دبی، در وصف آرزوهای او برای این شهر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«کیلا دیزاین» شرکت طراح و سازنده سازه این موزه که مدعی است در راه معماری سازگار با محیط‌زیست قدم بر می‌دارد در توصیه این بنا گفته است که نمای این ساختمان شامل ۱۰۲۴ صفحه است که به‌طور کامل توسط روبات‌ها ساخته‌شده‌اند که اولین نمونه از این نوع در خاورمیانه است. هر صفحه نما از چهار لایه تشکیل‌شده و هر لایه پس از طی ۱۶ مرحله فرآیند ایجاد شده است. نصب نمای خارجی بیش از ۱۸ ماه به طول انجامید و هر یک از «پنل‌ها»‌ به‌صورت جداگانه نصب شدند.

موزه آینده دبی نمونه‌ای از حفظ منابع طبیعی با طراحی خلاقانه است که برق مورد نیاز آن از ۴ هزار مگاوات انرژی خورشیدی توسط یک ایستگاه متصل به ساختمان، با همکاری اداره برق و آب دبی تولید می‌شود. پس از اتمام، این موزه در خاورمیانه اولین در نوع خود خواهد بود که دارای گواهی پلاتینیوم برای پیشتازی در مصرف انرژی و طراحی دوستدار محیط‌زیست است. گواهی پلاتینیوم بالاترین درجه برای ساختمان‌های سبز در جهان است.

پارک اطراف موزه شامل ۸۰ گونه گیاهی است که مجهز به یک سیستم آبیاری هوشمند و خودکار پیشرفته هستند.

موزه آینده، به‌عنوان یک مدل معماری منحصربه‌فرد، برنده جایزه ساختمان بین‌المللی Tikla شده است. گروه «نرم‌افزار طراحی اوتودسک» هم عقیده دارد این موزه یکی از بدیع‌ترین و نوآورانه‌ترین ساختمان‌های جهان است. این ساختمان توسط مهندس «شان کیلا» طراحی شده است.

بیشتر از سفر