نوع کرونای دلتا در چین گسترش یافته است

بیش از ١٨٤ مورد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا در نانجینگ چین گزارش شده است

نو دلتای کرونا در نانجینگ چین افزایش یافته است - STR / AFP

چین پس از زمان آغاز بیماری کووید-۱۹ در ووهان، با بدترین شیوع ویروس کرونا مواجه شده است. بر اساس آمار منتشر شده موارد مرتبط با نوع مرگبار دلتا که اولین بار در شهر نانجینگ شناسایی شد، به پنج استان دیگر این کشور از جمله پکن نیز گسترش یافته است.

استان جیانگ سو، جایی که نانجینگ در آن قرار دارد، در قرنطینه شدید قرار گرفته است. در همین حال دستور ماندن در خانه برای ساکنان منطقه چانگ پینگ واقع در حومه شمال غربی پکن صادر شده است.
شیوع نوع جدید بیماری در این شهر، اولین بار در ۲۰ ژوئیه در فرودگاه شلوغ بین‌المللی نانجینگ لوکو مشاهده شد.

به گفته دینگ جی، معاون مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های نانجینگ، اولین موارد ناشی از شیوع بیماری ابتدا در کارگران فرودگاه که به تمیز کردن هواپیمایی که از روسیه آمده بود مشغول بودند، مشاهده شد.

او در این باره افزود: «پس از اتمام کار آنها، به دلیل اینکه بهداشت و اقدامات محافظتی استانداردها را رعایت نمی‌کردند، ممکن است برخی از کارکنان نیز آلوده شده و همین باعث انتشار ویروس در بین کارکنان نظافتی شده باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری دولتی چین شینهوا گزارش داد که کارگران از اقدامات بهداشتی دقیق پیروی نمی‌کنند. نتایج توالی ژن ۵۲ مورد مرتبط با شیوع بیماری نشان داد که همه آنها توسط نوع دلتا آلوده شده‌اند.
بر همین اساس همه پروازهای فرودگاه نانجینگ تا ۱۱ آگوست به حالت تعلیق درآمده است.

روز پنجشنبه، ۲۹ ژوئیه این شهر ۱۳ مورد جدید ابتلا به کووید را گزارش کرد که از ۲۰ ژوئیه به ۱۸۴ مورد رسیده است. مقامات تلاش خود را برای آزمایش افراد بیشتر و تشخیص هر گونه گروه جدید افزایش داده‌اند. چندین محدودیت سخت‌گیرانه از جمله ممنوعیت تجمعات بزرگ نیز اعمال شده و به طور مداوم آزمایش‌های جدیدی در سطح شهر انجام می‌شود.

در ادامه گزارش آمده است، کمپین آزمایش اسید نوکلئیک فراگیر برای نانجینگ با هدف آزمایش تمامی ۹.۳ میلیون نفر از ساکنان شهر، از جمله افرادی که از آنجا بازدید کرده‌اند، انجام شده است.

به نوشته رویترز، چین روز پنجشنبه ۶۴ مورد جدید و ۴۹ مورد در روز قبل از آن گزارش کرده است.

از ۲۹ ژوئیه، چین در مجموع ۹۲،۸۷۵ مورد کووید-۱۹ را تأیید کرده است. شمار قربانیان ویروس کرونا در چین بدون تغییر باقی مانده و به ۴۶۳۶ نفر رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی نسبت به نوع دلتا که بسیار سریع‌تر از نوع قبلی سرایت می‌کند، هشدار داد. این نوع ویروس برای اولین بار در هند شناسایی شد و گفته می‌شود که می‌تواند عامل چندین شیوع دیگر در سراسر جهان باشد.

گزارش های بیشتر از خبرگزاری ها

© The Independent