یک ملوان به آتش زدن کشتی ۲.۵ میلیارد دلاری متهم شد

در این حادثه ده‌ها نفر به دلیل استنشاق دود تحت درمان قرار گرفتند، اما هیچ ملوان یا نیروی آتش‌نشانی آسیب جدی ندید

آتش سوزی کشتی نظامی «یو.اس.اس بونهوم ریچارد» -Austin HAIST / US NAVY / AFP

ملوانی که مظنون به آتش زدن کشتی است با اتهامات کیفری روبرو شده است. این کشتی به مدت چهار روز در آتش سوخت و ۲.۵ میلیارد دلار خسارت به بار آورد.

به گزارش واشنگتن پست، نیروی دریایی ایالات متحده روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اتهامات عمدی بودن آتش سوزی یک کشتی را اعلام کرد و گفت: «مقامات شواهد کافی برای تعیین جلسه رسیدگی به این پرونده جمع آوری کرده‌اند.»

کشتی نظامی «یو.اس.اس بونهوم ریچارد»، تابستان گذشته در حالی که در اسکله‌ای در پایگاه دریایی سن‌دیه‌گو متوقف بود، آتش گرفت و چند روز در آتش سوخت تا اینکه سرانجام تخریب شد. بر اساس برآوردها تعمیر آن به ۲.۵ میلیارد دلار هزینه نیاز دارد.

متهم این واقعه یکی از خدمه و اعضای تازه کار کتی بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال شان رابرتسون، سخنگوی نیروی دریایی در این باره گفت که وی هنوز به طور عمومی به این اتهام شناسایی نشده است. او اضافه کرد، دریاسالار استیو کوهلر، فرمانده ناوگان سوم ایالات متحده، در مورد ادامه دادگاه نظامی تصمیم گیری خواهد کرد. در همین راستا، نیروی دریایی دو تحقیق دیگر برای بررسی شرایط آتش سوزی در دست انجام دارد. یکی در مورد ویژگی‌های ایمنی پرونده و دیگری جنبه‌های فرماندهی هنگام وقوع آتش را بررسی می‌کند.

به نقل از واشنگتن پست، ملوانانی که با آتش مقابله کردند، شرایط کشتی در هنگام آتش سوزی را کابوس وار توصیف کردند. در آن هنگام به دلیل حرارت بالا فلز پیچ خورده بود، شعله‌های آتش از دهانه کشتی بیرون می‌زد و دود سیاه بیرون می‌آمد.

هیلی کریگ، افسر درجه ۲، ملوان در کشتی، در ماه سپتامبر به خبرنگاران گفت: «من دروغ نمی‌گویم. ترسیده بودم. من فکر می‌کنم همه بودند. شما واقعاً نمی‌توانستید چیزی را ببینید. فضا فوق‌العاده گرم بود. نمی‌دانم که بدن شما می‌تواند این‌قدر حرارت را تحمل کند یا نه.»

در این حادثه ده‌ها نفر به دلیل استنشاق دود تحت درمان قرار گرفتند، اما هیچ ملوان یا نیروی آتش نشانی آسیب جدی ندید.

© The Independent

بیشتر از جهان