پرده جدید شکایت اسکارلت جوهانسون از دیزنی

دیزنی این بازیگر را متهم به بی‌توجهی نسبت به ویروس کرونا کرده است 

اسکارلت جوهانسون بازیگر سینما - Leon Bennett/Getty Images/AFP

شکایت اسکارلت جوهانسون از دیزنی به دلیل عملکرد این شرکت در پخش فیلم «بیوه سیاه» همچنان باعث اختلاف‌های بیشتر می‌شود. 

دیزنی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که خانم جوهانسون به دلیل آخرین حضور خود در این فیلم مجموعه سینمایی مارول بیست میلیون دلار دریافت کرده است. 

حالا نهاد نمایندگی‌کننده از این بازیگر،‌ بنگاه «کریتیو آرتز» (سی‌ای‌‌ای)‌ به این استودیو حمله کرده است و آن‌ را متهم کرده که از موفقیت جوهانسون در این استودیو «استفاده ابزاری» می‌کنند.

برایان لورد، یکی از مدیران «سی‌ای‌ای» گفت: «حمله مستقیم دیزنی به شخصیت خانم جوهانسون و تمام حرف‌هایی که تلویحا زدند نازل‌تر از شرکتی است که بسیاری از ما فعالان این صنعت ده‌ها سال است با آن همکاری موفق داشته‌ایم.»

او سپس با دفاع شخصی از این بازیگر گفت: «آن‌ها بی‌شرمانه و به اشتباه خانم جوهانسون را متهم کرده‌اند که به دنیاگیری جهانی کرونا توجه نشان نمی‌دهد و این تلاشی است برای ارائه تصویری از او که من می‌دانم برابر با واقعیت نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای لورد از قدرتمندترین چهره‌های صنعت سرگرمی به حساب می‌آید. 

خانم جوهانسون به این دلیل از دیزنی شکایت قانونی کرده است که این استودیو تصمیم گرفته فیلم «بیوه سیاه» را هم‌زمان در سینماها و در سرویس پخش اینترنتیِ «دیزنی پلاس» به نمایش در بیاورد. 

استدلال این بازیگر این است که در قرارداد به او تضمین پخش انحصاری سینمایی داده شده و در نتیجه با این تغییر در عملکرد پخش، او بخشی از پولی را که به طور قانونی محق آن بوده را از دست می‌دهد.

در شکایت او می‌خوانیم: «استودیو دیزنی عامدانه و بی هیچ توجیهی مارول را به سوی نقض قرارداد سوق داد تا خانم جوهانسون قادر به استفاده از مزایای کامل توافقش با مارول نشود.»

دیزنی سپس در پاسخ گفت: «این دعوی قانونی به خصوص از این رو غم‌انگیز و نگران‌کننده است که بی‌توجهی و بی‌مبالاتی نسبت به آثار هراسناک و طولانی دنیاگیری کرونا را نشان می‌دهد.»

این استودیو در ضمن گفت شکایت خانم جوهانسون «ارزش قانونی» ندارد. 

© The Independent

بیشتر از فیلم