آخرین نقل و انتقالات لیگ برتر: سانچو یونایتدی شد، سون در تاتنهام ماند

هری کین در آستانه بستن قراردادی ۱۶۰ میلیون پوندی برای پیوستن به منچسترسیتی است

جیدن سانچو، بازیکن کناری تیم ملی انگلستان- LEON KUEGELER / POOL / AFP

جیدن سانچو، بازیکن کناری تیم ملی انگلستان، پس از تکمیل قرارداد ۷۳ میلیون پوندی خود، از بوروسیا دورتموند جدا و راهی منچستر یونایتد شد.

سانچو پس از هم‌تیمی جدیدش هری مگوایر، گران‌ترین خرید کل تاریخ یونایتد است. قرارداد سانچو با شیاطین سرخ پنج ساله است.

این بازیکن ۲۱ ساله گفت: «همیشه مدیون دورتموندم که به من فرصت داد در تیم اولش بازی کنم، گرچه همیشه می‌دانستم که روزی به انگلستان بازمی‌گردم.» او افزود: «پیوستن به منچستر یونایتد رویایی است که برایم به حقیقت پیوسته است و برای بازی در لیگ بی‌تابم.»

یونایتد مدت‌ها دنبال سانچو بود و قرار بود تابستان گذشته او را به کار گیرد اما سر مبلغ قرارداد به توافق نرسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سانچو در ۱۳۷ بازی برای دورتموند ۵۷ گل زده و ۱۳۷ پاس گل داده است.

اوله گونار سولشر، سرمربی منچستریونایتد گفته است که ورزشگاه اولدترافورد به سانچو «فرصت بروز استعدادهای دست‌نخورده‌اش را خواهد داد».

سانچو در بازی‌های یورو ۲۰۲۰ به تیم ملی انگلستان کمک کرد تا به فینال برسد اما این تیم در ضربات پنالتی مغلوب ایتالیا شد. سانچو که همراه بوکایو ساکا و مارکوس رشفورد، سه پنالتی را هدر دادند، پس از بازی هدف حملات نژادپرستانه آنلاین قرار گرفتند.

هم‌زمان، سون هیونگ-مین، مهاجم کره‌ای تیم تاتنهام، قرارداد چهارساله جدیدی با تیم لندنی بست. سون ۲۹ ساله در ۲۸۰ بازی برای تاتنهام ۱۰۷ گل به ثمر رسانده است. او سال ۲۰۱۵ از بایر لورکوزن به تاتنهام پیوست. سون در تیم ملی کره جنوبی،‌ ۲۹ بار بازوبند کاپیتانی بسته، ۲۷ گل زده و در دو جام جهانی شرکت کرده است.

از سوی دیگر، هری کین، همبازی سون در تاتنهام و کاپیتان تیم ملی انگلستان، در آستانه امضای قراردادی ۱۶۰ میلیون پوندی برای پیوستن به منچسترسیتی، قهرمان فصل پیش لیگ برتر است. کین ۲۷ ساله قرار است ۴۰۰هزار پوند در هفته دستمزد بگیرد که در لیگ برتر باشگاه‌های انگلستان رکوردی تازه‌ است.

بیشتر از فوتبال