گواردیولا به جذب هری کین خوش‌بین است

با جدایی سرخیو آگوئرو، سران سیتی به شدت در پی تقویت خط حمله‌ تیم‌اند و بهترین گزینه برای جانشینی ستاره آرژانتینی را هری کین می‌دانند

هری کین مهاجم تیم فوتبال تاتنهام - DANIEL LEAL-OLIVAS / POOL / AFP

تیم فوتبال منچسترسیتی فصل گذشته را با قهرمانی در لیگ برتر انگلستان و نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به پایان رساند. البته باید گفت آن‌ها در جام اتحادیه نیز به قهرمانی رسیدند اما نتوانستند سه‌گانه را به دست بیاورند. آن‌ها هم در دیدار نیمه‌نهایی رقابت‌های جام حذفی انگلستان و هم در فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان مغلوب چلسی توماس توخل شدند تا دستشان از رسیدن به این دو جام کوتاه بماند.

سیتیزن‌ها در شروع این فصل از رقابت‌ها سرخیو آگوئرو، اسطوره آرژانتینی خود، را در اختیار نخواهند داشت چرا که او با اتمام قراردادش به صورت بازیکن آزاد راهی تیم فوتبال بارسلونا شده است. این روزها منچسترسیتی در حال فروش چندین بازیکن خود است تا ضمن رعایت قوانین فوتبالی و مالی، بتواند مقدمات جذب هری کین را فراهم کند.

با جدایی سرخیو آگوئرو، سران سیتی به شدت در پی تقویت خط حمله‌ تیم‌اند و بهترین گزینه برای جانشینی ستاره آرژانتینی را هری کین می‌دانند. مدتی پیش گواردیولا این امر را ناممکن دانسته بود اما حالا سران سیتی در حال بررسی راه‌هایی برای جذب این ستاره انگلیسی‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هری کین در انتهای مسابقات فصل قبل اعلام کرد با اینکه با باشگاه تاتنهام قرارداد دارد اما تصمیم گرفته است برای رسیدن به عناوین تیمی بیشتر تاتنهام را ترک کند و به تیم بزرگ‌تری بپیوندد. هری کین به خوبی می‌داند که اگر قرار باشد در لیگ جزیره به موفقیت‌های خود ادامه دهد، بدون شک بهترین انتخاب برای او تیم منچسترسیتی است. تیم سیتی هم برای فراهم کردن شرایط حضور کین در این تیم تعدادی از بازیکنان خود را به فروش رسانده است.

پس از فروش جک هریسون به لیدز با رقم ۱۳ میلیون یورو و انتقال قطعی آنخلینیو به لایپزیک با ۱۸ میلیون یورو، سیتی کار واگذاری لوکا اِنمِشا، مهاجم ۲۱ ساله آلمانی‌اش با مبلغ ۱۳ میلیون یورو به ولفسبورگ را نیز نهایی کرده است. اِنمِشا در مسابقات یورو زیر ۲۱ ساله‌های امسال توانست برای تیم آلمان درخشان ظاهر شود. همچنین به نظر می‌رسد گابریل ژسوس نیز از جمع سیتیزن‌ها جدا خواهد شد و باشگاه یوونتوس از چندی قبل تمایل خود برای جذب این بازیکن برزیلی را اعلام کرده بود. با فروش او منبع مالی موردنیاز نیز برای جذب هری کین فراهم خواهد شد. سران باشگاه منچسترسیتی چندی پیش پیشنهاد میلیون ۱۰۰ پوندی به علاوه انتقال یک بازیکن از سیتی به تاتنهام را پیشنهاد دادند که با مخالفت دنیل لوی، مالک باشگاه تاتنهام، روبه‌رو شد.

هری کین نیز پیش از مسابقات یورو اعلام کرده بود که با هیچ تیمی مذاکره‌ نکرده و این موضوع را به بعد از مسابقات یورو موکول کرده است. حالا با آمدن سرمربی جدید یعنی نونو اسپریتو سانتو، سران باشگاه تاتنهام امیدوارند هری کین نیز تغییر عقیده دهد و در تاتنهام ماندنی شود؛ اما گواردیولا همچنان به حضور کین در تیم خود امیدوار است و می‌گوید که جذب هری کین با مبلغی که تاتنهام می‌خواهد ناممکن است. او از سران سیتی خواسته است تا رقم پیشنهادی را به ۱۲۰ میلیون یورو افزایش دهند بلکه تاتنهام به واگذاری کین راضی شود.

گفته می‌شود تیم فوتبال سیتی در صورت ناکام ماندن در جذب هری کین به سراغ ستاره تیم فوتبال بایرن یعنی لواندوفسکی خواهد رفت. 

تیم فوتبال سیتی به تازگی از کیت یا همان پیراهن فصل آینده خود که متعلق به شرکت پوما است نیز رونمایی کرده است. در این پیراهن از گل تاریخی آگوئرو در سال ۲۰۱۲  که در دقیقه ۹۳:۲۰ به ثمر رسید و قهرمانی را برای آن‌ها به ارمغان آورد، الهام گرفته شده است. این عدد در قسمتی از پیراهن درج شده است تا یادآور این اتفاق تاریخی مهم باشد.

بیشتر از فوتبال