ادای سوگند ریاست جمهوری بشار اسد برای چهارمین بار

مراسم ادای سوگند اسد در کاخ ریاست جمهوری در دمشق برگزار شد

چهارمین مراسم ادای سوگند بشار اسد، ٖرئیس جمهوری سوریه، در کاخ ریاست جمهوری در دمشق- SYRIAN PRESIDENCY FACEBOOK PAGE / AFP

چهارمین مراسم ادای سوگند بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، روز شنبه در حالی برگزار شد که او وعده داد که بر تحریم‌های اقتصادی غرب چیره خواهد شد و بخشی از اراضی کشور را که پس از ده سال جنگ همچنان در اشغال مخالفانش است، بازپس خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، مراسم ادای سوگند اسد در کاخ ریاست جمهوری در دمشق و با حضور گروهی از روحانیون، اعضای پارلمان، شخصیت‌های سیاسی، افسران ارتش، و دیگر حامیان او برگزار شد. دوره ریاست جمهوری سوریه هفت ساله است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در سخنانی با اشاره به دغدغه‌هایش در مورد آزادسازی اراضی اشغال شده و مقابله با تحریم‌ها، گفت: «بهتر کردن اوضاع امکان‌پذیر است، قطعا ممکن است»، و افزود: «درهای جنگ و محاصره کاملا بسته نشده ... ما می‌توانیم از آن عبور کنیم. فقط باید بدانیم چگونه.»

بشار اسد از سال ۲۰۰۰ تاکنون در رأس قدرت سوریه قرار دارد و چهارمین دوره ریاست جمهوری خود را در حالی آغاز می کند که کشور در پی سال‌ها جنگ به ویرانی کشیده شده است و تحریم‌های فلج‌کننده‌ای نیز که بر رژیم او اعمال شده است، بر وخامت بحران کنونی اقتصادی افزوده است.

اعلام پیروزی او در انتخابات ماه مه خبری نبود که ناظران انتظار آن را نداشته باشند، و کشورهای غربی و مخالفان دمشق نیز آن را ساختگی و غیرمشروع دانسته‌اند. دولت‌های اروپایی و آمریکا، اسد را مسئول بخش عمده‌ای از جنایات در سوریه می‌دانند و او و نزدیکانش را تحت تحریم قرار داده‌اند.