۳۵ میلیون نفر در بریتانیا، زمستان امسال واکسن آنفولانزا دریافت می‌کنند

این برنامه که از ماه سپتامبر آغاز می‌شود در دوره همه‌گیری کرونا از فشار بر کادر درمانی خواهد کاست

در حال حاضر ۸۸ درصد از جمعیت بزرگسال در بریتانیا اولین دوز واکسن کرونا، و ۶۷.۵ درصد هم هر دو دوز آن واکسن را دریافت کرده‌اند-TOLGA AKMEN / AFP

وزیر بهداشت بریتانیا اعلام کرد که در زمستان امسال برای بیش از ۳۵ میلیون نفر در آن کشور، از جمله دانش‌آموزان دوره دبیرستان، واکسن‌های آنفولانزای رایگان در نظر گرفته شده است.

ساجد جاوید روز شنبه گفت برنامه مقابله با آنفولانزای فصلی از ماه سپتامبر آغاز می‌شود. او از شهروندان بریتانیا که واجد دریافت این واکسن هستند، خواست در این برنامه سراسری مشارکت کنند.

به گفته وزیر بهداشت بریتانیا، آنفولانزا می‌تواند یک بیماری جدی به حساب آید و دولت بریتانیا قصد دارد با ایمن‌سازی شمار زیادی از شهروندان، یک دیوار حفاظتی برای مقابله با آن ایجاد کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش رویترز، برنامه گسترده‌ای که برای واکسیناسیون آنفولانزا در بریتانیا در نظر گرفته شده است، باعث خواهد شد که فشار بر بیمارستان‌ها و کادر درمانی این کشور در دوره همه‌گیری کرونا کاهش یابد.

سال گذشته ۸۱ درصد از افراد بالای ۶۵ سال در بریتانیا واکسن آنفولانزا دریافت کردند.

در حال حاضر ۸۸ درصد از جمعیت بزرگسال در آن کشور اولین دوز واکسن کرونا، و ۶۷.۵ درصد هم هر دو دوز آن واکسن را دریافت کرده‌اند.

شیوع سویه‌‌های جدید ویروس کرونا و ابتلای همزمان افراد به آنفولانزای فصلی، می‌تواند فشار بر کادر درمانی را افزایش دهد و واکسیناسیون سراسری مهمترین راهکار برای کنترل و مدیریت آن خواهد بود.

بیشتر از جهان