سه خبرنگار روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد اخراج شدند

این خبرنگاران گفته‌اند که اخراجشان «بر خلاف اصول حرفه‌ای و اخلاقی است»

به گفته رونامه‌نگاران اخراجی، الیاس حضرتی، صاحب‌امتیاز این روزنامه، حاضر به گفت‌وگو با خبرنگاران اخراجی نشد-ATTA KENARE/AFP

سه خبرنگار روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد، چاپ تهران، به اخراج خود اعتراض کرده‌اند.

بنا بر توییت‌هایی که ثمر فاطمی، میلاد علوی و مهدی روزبهانی، سه خبرنگار اخراجی، منتشر کرده‌اند، خاتمه کار آن‌ها در روزنامه اعتماد تحت عنوان «تعدیل نیرو» صورت گرفته‌ است.

همچنین، مرجان زهرانی، دیگر خبرنگار این روزنامه، گفته‌ است در اعتراض به «رفتار غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای» مدیر مسئول اعتماد، استعفا کرده است.

این خبرنگاران گفته‌اند که اخراجشان «بدون هیچ زمینه و مهلت زمانی و يک‌باره و بدون اطلاع قبلی، انجام شده [که] نه تنها برخلاف اصول حرفه‌ای و اخلاقی است بلکه در شرایط اقتصادی کنونی، بحران‌ها و تاثیرات اقتصادی و روانی بسیاری برای خبرنگاران به دنبال خواهد داشت.»

در سال‌های گذشته، با افت درآمد روزنامه‌ها در ایران، تعداد خبرنگاران اخراجی افزایش یافته‌ است، چنان‌که به گزارش انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران، روزنامه‌های شرق، اعتماد، ابتکار، جهان صنعت، ایران و شهروند به خدمت شماری از کارکنانشان خاتمه داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته رونامه‌نگاران اخراجی اعتماد، الیاس حضرتی، صاحب‌امتیاز این روزنامه، «حاضر به گفت‌وگو با خبرنگاران اخراجی و اعلام مستقیم این مسئله به آنان نشد».

حضرتی در نامه‌ای به انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران گفت: «ادامه تعدیل نیرو نه یک انتخاب، بلکه یک الزام برای باقی ماندن حداقل تعداد ممکن از همکاران است.»

او در ادامه افزود برای کاهش زیان و رساندن روزنامه به نقطه سربه‌سری، تعداد صفحات را به ۱۲ صفحه کاهش داده که ممکن است به ۸ صفحه هم برسد. حضرتی گفت: «خوشحال می‌شویم که تیراژ و آگهی مطبوعات از جمله روزنامه اعتماد آن‌قدر شود که بتوانیم نیروها را دو برابر کنیم.»

الیاس حضرتی نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی بود و عضو شورای مرکزی حزب اصلاح‌طلب اعتماد ملی است که به ابتکار مهدی کروبی تاسیس شد.