قدرت سه شیرها اوکراین را درهم کوبید

این موقعیت برای تیم انگلستان به وجود آمده است تا بار دیگر در بازی نیمه‌نهایی رقابت‌های یورو و فینال احتمالی جلوی تماشاگران خودی و در ورزشگاه ومبلی بازی کند

خوشحالی هندرسون پس از زدن اولین گل ملی در بازی مقابل اوکراین - Ettore Ferrari / POOL / AFP

تیم ملی فوتبال انگلستان موفق شد در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۰ تیم فوتبال اوکراین را با نتیجه سنگین چهار بر صفر مغلوب کند و علاوه بر راهیابی به دیدار نیمه‌نهایی، اقتدار خود را نیز به دیگر تیم‌های حاضر در این مرحله نشان دهد؛ رقابتی که پیش از شروع و روی کاغذ هم احتمال پیروزی انگلستان بسیار بالا بود.

شروع بازی با مالکیت توپ برای انگلیسی‌ها همراه بود و حرکات ترکیبی استرلینگ و هری کین خیلی زود سه شیرها را پیش انداخت. پاس دیدنی استرلینگ به هری کین در دقیقه چهار بازی اولین گل انگلستان در این مسابقه و دومین گل او در این رقابت‌ها را به ارمغان آورد و انگلستان را زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، پیش انداخت.

پیش از شروع مسابقه پیش‌بینی‌ شده بود که شوچنکو در این مسابقه تیم اوکراین را با آرایشی تدافعی به زمین خواهد فرستاد و به گلزنی در ضدحملات چشم خواهد داشت اما رقابت مقابل تیم پرمهره و پرستاره انگلستان برای آن‌ها خیلی سخت به نظر می‌رسید و دروازه خود را در دقیقه چهار باز‌شده دیدند.

گرت ساوت گیت در این مسابقه از زوج سانچو و میسون مانت پشت مهاجمان استفاده کرد و همین موضوع باعث شد تا تیم انگلستان در مسابقه ریتم سریع‌تری به خود بگیرد اما پس از برتری زودهنگام انگلستان، جریان بازی کمی عوض شد و تیم اوکراین میانه میدان را تا حدودی تصاحب کرد و موفق شد موقعیت‌های خطرناکی را هم روی دروازه انگلستان ایجاد کند اما پیکفورد و مدافعان آماده انگلستان به اوکراینی‌ها اجازه گلزنی ندادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌رسید که انگلستان در میانه میدان به یک رهبر تمام‌عیار مانند هندرسون احتیاج دارد تا از بازی‌سازی تیم حریف جلوگیری کند. احتمال می‌رفت با شروع نیمه دوم ساوت گیت برای حفظ نتیجه تغییراتی اعمال کند اما انگلستان نیمه دوم را طوفانی آغاز کرد و آن‌ها در پنج دقیقه ابتدایی نیمه دوم، نسخه اوکراین را پیچیدند. هری مگوایر موفق شد گل دوم انگلستان را خیلی زود و در دقیقه ۴۶ به ثمر برساند و کار اوکراین را در این مسابقه سخت‌تر یا به‌عبارتی تمام کند.

انگلستان بعد از زدن گل دوم با روحیه‌ای مضاعف به حملات خود ادامه داد و بازهم هری کین، موتور گلزنی سه شیرها، موفق شد برای انگلستان گلزنی کند و گل سوم انگلستان را در دقیقه ۵۰ به ثمر برساند. کار برای اوکراینی‌ها تمام شده بود و آن‌ها پس از دریافت گل دوم به این نتیجه رسیده بودند که توان مقابله با این تیم پرستاره را ندارند. ساوت گیت که تیمش را در نیمه‌نهایی می‌دید، شروع به تعویض کرد و هندرسون را که گمان می‌رفت زودتر و برای حفظ نتیجه به میدان خواهد آمد، به زمین مسابقه آورد.

تنها چند دقیقه از حضور او در زمین نگذشته بود که هندرسون نیز پایش به گلزنی باز شد. این مسابقه سال‌ها برای او خاطره خوشی را به همراه خواهد داشت چرا که او موفق شد در شصت‌و‌سومین بازی خود و در دقیقه ۶۳ نخستین گل ملی‌اش را به ثمر برساند. زدن چهار گل در این مسابقه خیال ساوت گیت را راحت کرد و او تصمیم گرفت تا تمام بازیکنان کلیدی را تعویض کند. در ادامه، تیم انگلستان به مالکیت توپ ادامه داد و در نهایت، بازی طوفانی انگلستان در نیمه دوم آن‌ها پیروز این رقابت حساس کرد و بار دیگر آن‌ها را در مرحله نیمه‌نهایی رقابتی مهم قرار داد.

مهم‌ترین نکته برای سه شیرها بسته ماندن دروازه آن‌ها در این رقابت‌ها است که از قدرت دفاعی بالای این تیم و همچنین آمادگی پیکفورد در درون دروازه خبر می‌دهد. بازگشت هری کین به روند گلزنی آن‌ها را برای مسابقات بعدی امیدوار کرده است. او و استرلینگ در حال حاضر با زدن سه گل بهترین گلزنان انگلستان در این رقابت‌ها هستند. ساوت گیت در نیمه مربیان با تغییر روش بازی انگلستان نشان داد که در این چند سال بر دانش مربیگری او افزوده شده است.

انگلستان در نیمه دوم هر سه گل خود را از روی ارسال‌ها و ضربات سر به ثمر رساند و این نشان‌دهنده آن است که ضربات ایستگاهی می‌تواند یکی از نقاط قوت این تیم در زمان حمله باشد. تیم فوتبال انگلستان روز چهارشنبه و در دیدار نیمه‌نهایی باید به مصاف دانمارک احیا‌شده برود. آن‌ها پس از اتفاق ناراحت‌کننده‌ای که در اولین بازی برای اریکسن افتاد، مجبور شدند سیستم بازی را تغییر دهند و مسابقات قابل قبولی را نیز به نمایش گذاشتند و بازی کردن برای اریکسن آن‌ها را به مرحله نیمه‌نهایی رساند.

وایکینگ‌ها به دنبال دومین قهرمانی خود در این رقابت‌ها هستند. آن‌ها در سال ۱۹۹۲ هم یک‌ بار این مقام را به دست آورده‌اند و در بازی پایانی، آلمان را دو بر صفر مغلوب کردند. در آن زمان، پیتر اشمایکل معروف، پدر کسپراشمایکل، دروازه‌بان دانمارک بود و حالا کسپر نیز می‌خواهد راه پدر را ادامه دهد.  آن‌ها در مسابقه مقابل تیم فوتبال چک دو بر یک پیروز شدند و به این مرحله پا گذاشتند. ساوت گیت و بازیکنان تیم انگلستان امیدوارند که از بازی نیمه‌نهایی در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ که بازی را به کرواسی واگذار کردند، به‌خوبی درس گرفته باشند. این موقعیت برای تیم انگلستان به وجود آمده است تا بار دیگر در بازی نیمه‌نهایی رقابت‌های یورو و فینال احتمالی، جلوی تماشاگران خودی و در ورزشگاه ومبلی بازی کند و پس از بیش از نیم‌قرن، جام قهرمانی را برای انگلیسی‌ها به ارمغان آورند.

سه شیرها تصمیم دارند با پیروزی مقابل دانمارک خاطره شکست در دیدار نیمه‌نهایی مقابل آلمان در سال ۱۹۹۶ را به دست فراموشی بسپارند.

بیشتر از فوتبال