واکسیناسیون لب مرزی در ارمنستان؛ اتوبوس دربست ۱۰ میلیون تومان

وضعیت بحرانی واکسیناسیون در ایران تقاضای سفر زمینی به ارمنستان برای دریافت واکسن کرونا را افزایش داده است

به گزارش ایلنا، اتوبوس‌های آمبولانسی در ابتدای خاک ارمنستان مستقر هستند و واکسیناسیون را انجام می‌دهند و گردشگران حق انتخاب هر نوع واکسنی را دارند-عکس از وزارت بهداشت ارمنستان

رئیس اتحادیه شرکت‌هایی حمل و نقل مسافری با اشاره به اینکه ارمنستان طرح واکسیناسیون گردشگران را به اجرا گذاشته است، گفت: «سفر ایرانیان به شهری مرزی ارمنستان، نوردوز، در جلفا افزایش یافته است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انجام واکسیناسیون علیه بیماری همه‌گیر کرونا در ایران با کندی بسیار زیاد و توقف‌های پی‌در‌پی به دلیل نبود واکسن مواجه است. از همین رو آن دسته از ایرانیانی که امکان سفر به کشورهای دیگر را دارند، می‌کوشند با سفر به کشورهای همسایه هرچه زودتر خود را واکسینه کنند. ایران در حال حاضر در موج پنجم کرونا به سر می‌برد و این در حالی است که بسیاری از کشورهای منطقه مانند ترکیه، امارات متحده عربی و اسرائیل با انجام گسترده واکسیناسیون محدودیت‌های مربوط به کرونا را کاهش داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از یک منبع آگاه، در حال حاضر تقاضا برای سفر زمینی به ارمنستان افزایش یافته و نرخ کرایه اتوبوس دربستی در ارمنستان به هشت تا ۱۰ میلیون تومان رسیده است.

احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل مسافری هم می‌گوید تقاضا برای خرید بلیت سفر زمینی به ارمنستان نیز رو به افزایش است.

به گفته او از آنجایی که اتوبوس‌های ایرانی اجازه ورود به خاک کشور دیگر از جمله ارمنستان را ندارند، افرادی که برای تزریق واکسن به ارمنستان می‌روند با اتوبوس‌های ناوگان داخلی تا شهر نوردوز می‌روند و لب مرز با ناوگان ارمنی وارد خاک این کشور می‌شوند. ظرفیت این اتوبوس‌ها با توجه به قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی ۱۷ نفر است.

به گزارش ایلنا، اتوبوس‌های آمبولانسی در ابتدای خاک ارمنستان مستقر هستند و واکسیناسیون را انجام می‌دهند و گردشگران حق انتخاب هر نوع واکسنی را دارند.

تست پی‌سی‌آر منفی از جمله مدارک مورد نیاز انجام این واکسیناسیون عنوان شده است.

بیشتر از جهان