ابراز امیدواری روسیه به موفقیت مذاکرات وین تا پیش از ششمین سالگرد آن

تاریخ برگزاری دور هفتم گفت‌وگوها مشخص نیست

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه-YURI KADOBNOV / AFP

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت مسکو انتظار دارد مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ در وین تا پیش از ششمین سالگرد این توافق، چهاردهم ژوئیه، با موفقیت پایان یابد.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، ماریا زاخارووا در نشست خبری روزانه خود گفت در مذاکراتی که در حدود سه ماه گذشته در پایتخت اتریش انجام شد، پیشرفت‌های قابل‌توجهی مشاهده شده است.

وی اضافه کرد: «در طول این سه ماه، هیئت‌ها (ی مذاکره‌کننده) توانستند به پیشرفت‌های اساسی در زمینه هماهنگ کردن پارامترها و چگونگی روند احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دست یابند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، مذاکره‌کنندگان توانسته‌اند پیامدهای اقداماتی که ایالات متحده و ایران می‌توانند در این راستا انجام دهند را مشخص و در عین حال تضمین‌های مرتبط را ارزیابی کنند.

ایران و آمریکا با هدف بازگشت واشینگتن به برجام و بازگشت ایران به پیروی کامل از تعهدات خود در آن، از فروردین ماه مذاکرات غیرمستقیمی را در وین با میانجیگری اتحادیه اروپا آغاز کردند.

شش دور گفت‌وگو تاکنون برگزار شده و با وجود آن که طرفین از پیشرفت گفته‌اند، اما توافقی حاصل نشده و ایران و آمریکا می‌گویند مسائل عمده‌ای باقی مانده که نیازمند تصمیم‌گیری‌های دشوار است.

تاریخ برگزاری دور هفتم گفت‌وگوها مشخص نیست.