اولین سفر بین‌شهری خودرو پرنده باموفقیت انجام شد

به گفته استفان کلاین، سازنده خودرو، این نمونه اولیه در ارتفاع ۲۵۰۰ متری پرواز می‌کند

نمونه اولیه وسیله نقلیه‌ای که می‌تواند از خودرو به هواپیمایی کوچک تبدیل شود پروازی مهم و کلیدی را به انجام رساند و در ۳۵ دقیقه بین فرودگاه‌های بین‌المللی نیترا و براتیسلاوا در اسلواکی سفر کرد.

بنا بر اعلام سازنده این خودرو پرنده، شرکت نوآفرین اسلوونیایی کلاین ویژن، این نمونه اولیه به موتور ۱۶۰ اچ‌پی بی‌ام‌دبلیو، پیشران ثابت (ملخ) و چتر نجاتِ موشک مجهز است.

این شرکت اعلام کرد «ایرکار پروتوتایپ ۱» علاوه بر آزمایش‌هایی که تعادل، قدرت مانور، و توانایی چرخش‌های شیب‌دار ۴۵ درجه را می‌سنجند، بیش از ۴۰ ساعت پرواز آزمایشی زیر نظر اداره هوانوردی شهری این کشور گذرانده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته استفان کلاین، سازنده خودرو، این نمونه اولیه در ارتفاع ۲۵۰۰ متری (۸۲۰۰ پایی) پرواز کرده و به حداکثر سرعت بهینه ۱۹۰ کیلومتر در ساعت رسیده است.

ایرکار (AirCar) اولین سفر هوایی‌اش را در نوامبر ۲۰۲۰ کامل کرد، و سفر کوتاه موفقیت‌آمیزی از فرودگاه پیه‌شتانی داشت.

 این خودرو دو صندلی دارد و دکمه‌ای که بال‌هایش را باز می‌کند، و به گفته سازنده‌اش، حدود ۲ دقیقه و ۱۵ ثانیه طول می‌کشد تا از وسیله نقلیه جاده‌ای به هواپیما تبدیل شود.

اما ایرکار برخلاف نمونه‌های اولیه پهپاد‌ـ‌تاکسی، به باند پرواز نیاز دارد و نمی‌تواند عمودی به هوا بلند شود.

در سال‌های اخیر، خودروهای پرنده شاهد علاقه و توجه تجاری فزاینده‌ای بوده‌اند، و این هفته در رویدادی که انجمن سازندگان و فروشندگان خودرو ترتیب داده بود، یکی از مدیران شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندا گفت فناوری‌ای که به سمت کاهش ترافیک و انتشار کربن می‌رود «بخشی از آینده ماست».

مایکل کول، رییس و مدیرعامل اجرایی بخش اروپای هیوندا، روز سه‌شنبه ۲۹ ژوئن (۸ تیر) گفت: «اما فکر می‌کنیم تا پایان این دهه، تردد هوایی شهری فرصت فوق‌العاده‌ای فراهم می‌کند تا ترافیک و راهبندان شهرها باز شود، به کاهش انتشار کربن کمک شود، فارغ از اینکه تردد هوایی درون‌شهری باشد یا حتی بین‌شهری.»

پیش‌تر در ماه ژانویه نیز اعلام شد اولین فرودگاه آماده بهره‌برداری برای خودروهای پرنده و پهپادهای پستی امسال در کاونتری افتتاح می‌شود.  

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی