خودروهای پرنده هیوندا به زودی از راه می‌رسند

هیوندا روی حمل‌ونقل در آسمان شهرها سرمایه‌گذاری می‌کند

رئیس شرکت خودروسازی هیوندا می‌گوید که تا پایان دهه جاری میلادی، خودروهای پرنده به واقعیتی در شهرها بدل خواهد شد.

مایکل کول، رئیس و مدیر اجرایی عملیات اروپایی این خودروساز کره جنوبی، گفت که این فناوری که امید می‌رود بتواند ترافیک و انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد، «واقعاً بخشی از آینده است.»

آقای کول در کنفرانسی که انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان خودرو برگزار کرده بود، گفت: «کمی زمان لازم است تا بتوانیم واقعاً به این موضوع  واقعیت بخشیم.»

«اما تصورمان این است که تا پایان دهه جاری، مطمئناً حمل‌ونقل در آسمان شهرها، خواه حمل‌ونقل درون‌شهری در آسمان باشد، خواه حتی سفرهای بین شهری هوایی، فرصتی عالی برای کم کردن ترافیک در شهرها فراهم می‌کند و انتشار (گازهای گلخانه‌ای) را کاهش می‌دهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اصطلاح «حمل‌ونقل شهری هوایی» هم حمل و تحویل کالا با هواپیماهای کوچک بدون‌سرنشین را شامل می‌شود و هم وسایل نقلیه برقی که در آسمان تاکسی‌رانی خواهند کرد.

هیوندا در نمایشگاه فناوری سی‌ای‌اس در لاس وگاس در ژانویه ۲۰۲۰، از نمونه اولیه هواپیمای الکتریکی خود با قابلیت پرواز و فرود عمودی رونمایی کرد.

آقای کول افزود: «این چیزی است که ما در حال حاضر داریم روی آن سرمایه‌گذاری‌های بسیار چشمگیری انجام می‌دهیم و معتقدیم که واقعاً بخشی از آینده است.»

«اگر چند سال پیش به من می گفتید كه خودروهای پرنده چیزی است كه در طول زندگی خود خواهم دید‌، باور نمی‌كردم.»

«اما این بخشی از مسیر آینده ما برای ارائه راه‌حل‌های نوآورانه و حمل‌ونقل هوشمند است.»

در ژانویه گذشته خبر رسید که اولین فرودگاه کاملاً عملیاتی جهان برای خودروهای‌های پرنده و هواپیماهای بدون‌سرنشین برای حمل و تحویل بار، اواخر امسال در کاونتری [در انگلستان] افتتاح می‌شود.

این مجموعه، موسوم به ایر وان (Air One)، که قرار است منحصرا با انرژی پاک کار کند، کمک هزینه دولتی ۱.۲ میلیون پوندی دریافت کرده است و هیوندا نیز معادل این رقم در آن مشارکت کرده است.

این مجموعه که در نزدیکی محله ریچو ارینا  در آن شهر واقع است، قرار است همزمان با جشن اعلام کاونتری به عنوان شهر فرهنگ در انگلستان در سال ۲۰۲۱ افتتاح شود.

ایربن ایر پورت که شرکتی تازه‌تاسیس در حوزه «زیرساخت به مثابه سرویس» مستقر در لندن است، با همکاری هیوندای، غول خودروسازی، در حال توسعه ایر وان است تا نشان دهد که چگونه می‌توان روزی از خودروهای پرنده و هواپیماهای بدون‌سرنشین باری برای حمل و نقل مردم و کالا در محیطهای شهری استفاده کرد.

وقتی سایت آن در ماه نوامبر افتتاح شود، بازدید کنندگان می‌توانند هواپیماهای بدون‌سرنشین بزرگ باری را که در بریتانیا ساخته شده‌اند، آزمایش کنند، اما استفاده از پروازهای مسافربری هنوز ممکن نخواهد بود.

با این حال، ایر وان امکانات ارائه خدمات به مسافران هوایی را از جمله بررسی بلیت، اتاق استراحت، و سوارکردن شبانه‌روزی مسافران در خودروهای پرنده که قصد دارد آنجا راه‌اندازی کند، به تماشاگران نشان می‌دهد.

گزارش تکمیلی از پرس اسوسیشن

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی