آغاز «تور انتقام» دونالد ترامپ و زمینه‌چینی برای انتخابات ۲۰۲۴

رئیس جمهوری پیشین آمریکا قرار است مراسم مشابهی را در ایالت‌های مختلف برگزار و حتی به مرز مشترک با مکزیک سفر کند

علائم مربوط به این گردهمایی در حیاط بسیاری از خانه‌ها تعبیه و پرچم «ترامپ ۲۰۲۴» در فروشگاه‌ها فروخته شد-REUTERS/Gaelen Morse

دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا روز شنبه نخستین دور از مجموعه گردهمایی‌های سیاسی خود را از زمان ترک کاخ سفید در اول بهمن ماه گذشته به این طرف برگزار کرد.

آقای ترامپ که در انتخابات آبان سال قبل موفق نشد برای بار دوم در مقام ریاست جمهوری باقی ماند، وعده داده بود که در صحنه سیاسی حضور خواهد داشت و به مبارزه ادامه خواهد داد.

وی معتقد بود در روند رأی‌گیری تقلب شده و تا آخرین ساعات حضورش در کاخ سفید بر این ادعا پافشاری کرد؛ ادعایی که نهادهای مسئول انتخابات و دستگاه قضایی کشور آن را نپذیرفتند.

هرچند دسترسی چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده به شبکه اجتماعی که بستر اصلی اظهارنظرهای او و ارتباط با مخاطبانش بود قطع شده، با این حال او هیچ‌وقت ساکت نمانده است.

دونالد ترامپ «تور انتقام» خود را عصر شنبه در ایالت اوهایو کلید زد و علائم مربوط به این گردهمایی در حیاط بسیاری از خانه‌ها تعبیه و پرچم «ترامپ ۲۰۲۴» در فروشگاه‌ها فروخته شد.

وی قرار است مراسم مشابهی را در ایالت‌های مختلف برگزار و حتی به مرز مشترک با مکزیک سفر کند؛ منطقه‌ای که با ساخت دیوار قصد داشت از ورود مهاجران غیرقانونی جلوگیری کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دونالد ترامپ یکشنبه هفته آینده و در تعطیلات ۴ ژوئیه، روز استقلال ایالات متحده، در یک گردهمایی بزرگ در ایالت فلوریدا حضور خواهد یافت و هفته بعد از آن به مرز جنوبی می‌رود.

حضور او در امتداد مرز مشترک با مکزیک، اعتراضی نمادین به سیاست‌های مهاجرتی دولت جو بایدن، رقیب دموکرات او که موفق شد در انتخابات سوم نوامبر به پیروی برسد، خواهد بود.

رئیس جمهوری سابق آمریکا از حزب جمهوری‌خواه، علاوه بر انتقاد از برخی هم‌حزبی‌هایش در کنگره که با استیضاح او مخالفت نکردند، احتمالا از حضور در انتخابات ۲۰۲۴ خواهد گفت.

دونالد ترامپ هنوز از محبوبیت بالایی در میان جمهوری‌خواهان برخوردار است. با این حال مشخص نیست آیا بدنه این حزب حمایتی را که چند سال پیش از او می‌کردند همچنان ادامه دهند.