نظرسنجی ستاد ترامپ از مردم برای شرکت او در انتخابات ۲۰۲۴

وزارت دادگستری، هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده انتخاباتی پیدا نکرد

دونالد ترامپ و همسرش ملانیا در ایالت جورجیا - ANDREW CABALLERO -REYNOLDS / AFP

رئیس جمهور دونالد ترامپ، که با وجود شکست سنگین از جو بایدن هنوز به پیروزی او در انتخابات ۲۰۲۰ اعتراف نکرده است، چشمداشتی به انتخابات ۲۰۲۴ دارد.

این هفته برای هواداران رئیس جمهور ایمیل‌هایی ارسال و پرسیده شد که آیا «رئیس جمهور ترامپ، برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ شرکت کند؟» در این ایمیل همچنان به ادعاهای غلط درباره نتیجه آراء ملی، اشاره شد.

این ایمیل که روز چهارشنبه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد، حزب دموکرات را به دروغگویی متهم کرد. در این ایمیل ادعا شد حزب دموکرات، رأی‌ها را به نوعی از رئیس جمهور ربود. این در حالی است که وزارت دادگستری که گماشته خود رئیس جمهور است، هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده انتخاباتی پیدا نکرد.

ایمیل مزبور این گونه آغاز می‌شود: «بگذارید یک چیز را روشن کنم. چپ افراطی، رأی‌ها را از رئیس جمهور ترامپ دزدید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت امنیت دولت ترامپ، انتخابات ۲۰۲۰ را «امن‌ترین» انتخابات در تاریخ آمریکا دانست. ولی رئیس جمهور و ستاد او بدون هیچ مدرکی به ادعاهای خود مبنی بر دستکاری میلیون‌ها رأی ادامه می‌دهند.

درست چند روز پس از اجلاس شورای گزینشگران در روز دوشنبه، که پیروزی بایدن را مورد تأکید قرار داد، این ایمیل از این جهت قابل توجه بود که ظاهرا به شکست ترامپ در مقابل بایدن صحه می‌گذاشت.

آقای بایدن آرام و پیوسته در حال برنامه‌ریزی همه چیز بوده است؛ از برنامه برای صد روز نخست ریاست جمهوری گرفته (که قرار است از مردم بخواهد جهت جلوگیری از شیوع ویروس از ماسک استفاده کنند) تا مراسم عمدتا مجازی سوگند ریاست جمهوری در ماه آینده.

ولی رئیس جمهور با تبلیغ دروغ‌های خود درباره انتخابات، به ادامه جمع‌آوری کمک مالی از سراسر کشور ادامه داده است. او از روز انتخابات تاکنون، بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از هوادارانش به دست آورده است.

همزمان، ستاد ترامپ در سراسر کشور، مشغول دعواهای حقوقی است. این ستاد در داشتنِ پرونده‌های پوچی که قضات ایالتی و فدرال دور ریخته‌اند، صاحب رکورد است. ظاهرا این دعواها این هفته، با رد پرونده‌ای در تگزاس از سوی دادگاه عالی که خواهان ابطال میلیون‌ها رأی بود، به سرانجام رسید.

© The Independent