هشدار عفو بین‌الملل در مورد «ناپدیدسازی قهری ادامه‌دار» فلاح حیدری

فلاح حیدری تنها به دلیل ارتباط خانوادگی با برادر و پسرش، که خارج از ایران فعال هستند، تحت «بازداشت بی‌ضابطه» قرار گرفته است

فلاح حیدری، ۵۸ ساله، در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ به دفتر اطلاعات سپاه پاسداران اهواز در استان خوزستان احضار و سپس بازداشت شد-Amnesty Iran عکس از صفحه توییتر 

 

 

سازمان عفو بین‌الملل روز پنجشنبه (۳ تیرماه) در بیانیه‌ای از مقام‌های ایران خواست ضمن اطلاع‌رسانی در مورد محل نگهداری فلاح حیدری، از اعضای اقلیت عرب اهوازی، او را «فوری و بدون و قید و شرط» آزاد کنند.

این نهاد بین‌المللی مدافع حقوق بشر در ادامه این بیانیه خود گفته است آقای حیدری تنها به دلیل ارتباط خانوادگی با برادر و پسرش، که خارج از ایران فعال هستند، تحت «بازداشت بی‌ضابطه» قرار گرفته است.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین هشدار داده است «ناپدیدسازی قهری ادامه‌دار» فلاح حیدری از زمان دستگیری‌اش، این شهروند عرب ایرانی را در معرض خطر شدید شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها قرار داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فلاح حیدری، ۵۸ ساله، در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ به دفتر اطلاعات سپاه پاسداران اهواز در استان خوزستان احضار شد و پس از حضور در آن دفتر بازداشت و به یک مکان نامعلوم انتقال داده شده است.

به گفته عفو بین‌الملل، مقام‌های جمهوری اسلامی از آن زمان تاکنون محل نگهداری او را مخفی نگه داشته و بدین ترتیب او را تحت «ناپدیدسازی قهری» قرار داده‌اند، که بنا به قوانین بین‌المللی جرم محسوب می‌شود.

اطلاعات سپاه در نهم خردادماه، فیحا حیدری دختر پانزده ساله فلاح حیدری، را هم برای بازجویی احضار کرد.

به گفته یک منبع آگاه که با عفو بین‌الملل مصاحبه کرده است، فیحا باوجود سن کم و بدون آنکه از حق همراه داشتن یکی از والدین خود یا یک فرد بزرگسال مناسب دیگر برخوردار شود، توسط یک مرد بازجویی شد.