ماجرای سیزده ساله سرپرستی قانونی بر بریتنی اسپیرز

در این مدت، پدرش جیمی و دیگر سرپرستان قانونی، زندگی مالی و شخصی او را اداره کرده‌اند

این خواننده از سال ۲۰۰۸ تحت سرپرستی قانونی بوده است- REUTERS/Mario Anzuoni

بریتنی اسپیرز قرار است روز چهارشنبه (۲۳ ژوئن) برای اولین بار برای پس گرفتن حق کفالت بر خود، در دادگاه سخنرانی کند.

این خواننده از سال ۲۰۰۸ تحت سرپرستی قانونی بوده است. در این مدت، پدرش جیمی و دیگر سرپرستان قانونی، زندگی مالی و شخصی او را اداره کرده‌اند.

با این حال، اسپیرز در سال‌های اخیر در برابر این اوضاع مقاومت نشان داده است. وكلای او می‌گويند كه او می‌خواهد وضع کفالت تغییر یابد و پدرش از مقام کفیل بركنار شود.

در ادامه، جدول زمانی موضوع کفالت بریتنی اسپیرز آمده است.

ژانویه ۲۰۰۷

در جریان طلاق از کوین فدرلاین، اسپیرز یک روز را در موسسه ترک اعتیاد در آنتیگوا گذراند. او روز بعد، چنان که معروف است، موهای خود را در آرایشگاهی تراشید و چند هفته خود را در یک مرکز درمانی بستری کرد.

اکتبر ۲۰۰۷

اسپیرز که یک سال قبل از همسر سابق کوین فدرلاین جدا شده بود، در دادگاه حضانت دو پسرش را به او باخت. دلایل رای دادگاه علنی نشده است، اما فدرلاین ادعا می‌کند که اسپیرز رفتار نامعمولی داشته و به سوءمصرف مواد مخدر دچار بوده است.

ژانویه ۲۰۰۸

اسپیرز برای بار دوم بدون رضایت داوطلبانه خودش در بیمارستانی روانی بستری شد. ماه بعد، جیمی اسپیرز، پدر بریتنی، و اندرو والت، وکیل او، موقتاً کفالت او را بر عهده گرفتند.

اکتبر ۲۰۰۸

دوره کفالت اسپیرز تا اطلاع ثانوی تمدید شد. قاضی با استناد به پیچیدگی وضعیت مالی او، اظهار داشت که «او مستعد افتادن به دام کلاهبرداری» است.

نوامبر ۲۰۰۸

شبکه ام‌تی‌وی مستند «بریتنی: برای ثبت» (Britney: For the Record) را پخش کرد. در آن مستند، این خواننده شرایط خود را با «زندان ابد» مقایسه کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سپتامبر ۲۰۱۶

اسپیرز سه آلبوم را به نام‌های «فم فتل» (Femme Fatale) در سال ۲۰۱۱، «بریتنی جین» (Britney Jean) در سال ۲۰۱۳، و «گلوری» (Glory) در سال ۲۰۱۶، در حالی که توجه‌ عمومی کمتر به موضوع کفالت او جلب بود، منتشر کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این خواننده هنگام فیلمبرداری «جاناتان راس شو»، درباره موضوع کفالتش به مجری برنامه گفت: «من سه سال تحت سرپرستی قانونی بوده‌ام و احساس کردم تصمیمات زیادی برای من گرفته شده است.» با این حال، این اظهارنظر که در برخی شایعات به او نسبت داده می‌شود، در پخش آن برنامه گنجانده نشد.

ژانویه ۲۰۱۹

اسپیرز مجددا در لاس وگاس اقامت گزید. او با اشاره به وضع سلامتی پدرش که «نزدیک بود [در بیمارستان] فوت کند»، اعلام «مرخصی نامحدود از کار» کرد.

او نوشت: «مهم این است که همیشه خانواده خود را در اولویت قرار دهید ... و این تصمیمی است که من باید بگیرم. من مجبور شدم تصمیم سختی بگیرم تا در این زمان تمام تمرکز و انرژی خود را روی خانواده‌ام بگذارم. امیدوارم همه شما بتوانید درک کنید.»

مارس ۲۰۱۹

اندرو والت داوطلبانه از کفالت مشترک اسپیرز استعفا داد تا جیمی کفالت دخترش را به‌تنهایی در اختیار بگیرد. بیش از یک سال بعد، جیمی درخواست کرد که اندرو والت دوباره به کار خود برگردد، اما وکلای بریتنی اظهار داشتند که او برای این مسئولیت «مشخصا نامناسب» است. سرانجام جیمی دادخواست احیای مجدد کفالت والت را پس گرفت.

مه ۲۰۱۹

گفته می‌شود اسپیرز در دادگاه حاضر شد تا از قاضی بخواهد محدودیت‌های اعمال شده کفالت را کاهش دهد و آزادی بیشتری به او بدهد.

اوت ۲۰۱۹

پس از آن که جیمی با یکی از پسران نوجوان اسپیرز «درگیری فیزیکی» پیدا کرد، دادگاه برای آنها حکم منع تماس با جیمی صادر کرد.

سپتامبر ۲۰۱۹

با درخواست جیمی و به دلیل وضعیت سلامت او، جودی مونتگومری، که حرفه‌ای و رسمی به کار کفالت مشغول است، جایگزین جیمی در سرپرستی قانونی اسپیرز شد. جیمی هنوز بر امور مالی اسپیرز نظارت دارد.

ژوئیه ۲۰۲۰

برایان، برادر اسپیرز، در یک پادکست ادعا کرد که اسپیرز «مدت‌ها است» که خواهان پایان کفالت بر خود است. او افزود: «او همیشه می‌خواسته از آن خلاص شود.»

اوت ۲۰۲۰

جیمی جنبش هشتگ FreeBritney را «تئوری توطئه» و «شوخی» نامید.

در اواخر همان ماه، اسناد حقوقی نشان داد که اسپیرز در تلاش است پدرش را از کفالت خود برکنار کند. او می‌گوید که «شدیداً مخالف» بازگشت پدرش به کار کنترل امور شخصی خود است.

سپتامبر ۲۰۲۰

وکلای این خواننده به مخفیانه نگاه داشتن پرونده کفالت از انظار عمومی اعتراض کردند، و گفتند که «دنیا دارد تماشا می‌کند.»

نوامبر ۲۰۲۰

قاضی برنکا پنی، جیمی را از کفالت عزل نکرد، اما بسمر تراست را به عنوان شریک او در امر کفالت بریتنی منصوب کرد.

فوریه ۲۰۲۱

مستند نیویورک‌تایمز به نام «پاپوش برای بریتنی اسپیرز» (Framing Britney Spears) منتشر شد. این مستند به گفت‌وگویی عمومی درباره رفتار مجلات زرد در دهه ۲۰۰۰ میلادی با اسپیرز و سایر افراد مشهور دامن زد و موجب ترویج بیشتر کارزار هشتگ FreeBritney در میان علاقه‌مندان به این خواننده شد.

سام اصغری، دوست پسر اسپیرز، در اینستاگرام خود نوشت که جیمی یک «سرخر به‌تمام‌معنا» (total d...k) است که سعی در کنترل رابطه آنها دارد.

مارس ۲۰۲۱

وکلای اسپیرز رسماً از جیمی خواستند که از کفالت استعفا دهد. در بیانیه آن‌ها همچنین اعلام شد که اسپیرز «با صراحت، حق دادخواست را برای خاتمه به این کفالت برای خود محفوظ می‌دارد.»

وکلای جیمی ادعا کردند که او می‌تواند کفالت را در «هر زمانی» پایان دهد، اما ترجیح داده است که این کار را انجام ندهد.

اسپیرز در یک پست اینستاگرامی که سپس حذف شده است، می‌گوید که با دیدن مستند «پاپوش برای بریتنی اسپیرز»، «خجالت کشیده» است و پس از آن تا هفته می‌گریسته است.

آوریل ۲۰۲۱

اینگام، وکیل اسپیرز، گفت كه این خواننده خواهان برگزاری جلسه دادگاه برای بررسی وضعیت کفالت خود «به قید فوریت» است تا شخصا در دادگاه شرکت كند. تاریخ ۲۳ ژوئن برای این جلسه تعیین شده است. با این حال، هیچ جزئیاتی از آنچه او قصد دارد بگوید، فاش نشده است. وکیلش می‌گوید حضور بریتنی و سخنانش مربوط به «وضعیت کفالت» خواهد بود.

ژوئن ۲۰۲۱

یک روز پیش از حضور اسپیرز در دادگاه (در ۲۳ ژوئن)، گزارشی در نیویورک تایمز منتشر شد که ادعا می‌کند این خواننده بسیار پیش‌تر از این، کفالت خود را «ظالمانه و آمرانه» خوانده بود و «جلوتر و بیشتر» از آنچه قبلاً تصور می‌شد، در مقابل آن مقاومت کرده است. این روزنامه همچنین اسناد دادگاه مربوط به سال ۲۰۱۶ را فاش کرد که در آن اسپیرز مدعی است جیمی «کنترل» شدیدی بر زندگی او اعمال می‌کند، و از «کسانی که با آن‌ها ملاقات می‌کند گرفته تا رنگ کابینت آشپزخانه‌اش» را محدود کرده است.

روز چهارشنبه، اسپیرز به شکل مجازی در دادگاه سخنرانی خواهد کرد. اگر قاضی برندا پنی در آخرین لحظه تصمیمی برای منع پخش عمومی جلسه نگیرد، سخنان اسپیرز در دادگاه علنی برای اولین بار در طول کفالت ۱۳ ساله او، شنیده خواهد شد.

اگر احساس ناراحتی و انزوا می‌کنید یا برای کنار آمدن با آن دست و پنجه نرم می‌کنید‌، موسسه سامارتینز خدمات پشتیبانی ارائه می‌دهد. می‌توانید با اعتماد به محرمانه ماندن تماس‌تان، از طریق تلفن با شماره ۱۱۶۱۲۳ در بریتانیا و ایرلند شمالی یا با ایمیل [email protected] تماس بگیرید، یا از تارنمای آن بازدید کنید.

اگر ساکن ایالات متحده آمریکا هستید و خودتان یا شخصی که می‌شناسید، در حال حاضر به کمک بهداشت روان نیاز دارد، با شماره تلفن ۸۰۰۲۷۳۸۲۵۵، شماره تلفن ملی جلوگیری از خودکشی (National Suicide Prevention Helpline) تماس بگیرید. این شماره تلفن، تماسی رایگان و محرمانه برای مقابله با وضعیت بحرانی است و شبانه‌روزی در دسترس همگان است.

© The Independent

بیشتر از زندگی