تکذیب ادعای روسیه مبنی بر شلیک هشدار به سمت ناو بریتانیایی در دریای سیاه

وزارت دفاع بریتانیا: ناو دیفندر در یک مسیر بی‌خطر در حریم آبی اوکراین و مطابق با قوانین بین‌المللی حرکت می‌کرد

عکس آرشیوی از یک کشتی متعلق به نیروی دریایی سلطنتی انگلیس- PHIL NOBLE / POOL / AFP

وزارت دفاع بریتانیا ادعای روسیه مبنی بر شلیک هشدار به یک ناوشکن بریتانیایی در دریای سیاه را که مسکو می‌گوید وارد حریم دریایی روسیه شده بود، رد کرد.

رسانه‌های روسیه روز چهارشنبه به نقل از وزارت دفاع آن کشور گزارش دادند که ناوشکن اچ ام اس دیفندر وارد آب‌های روسیه در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه شده بود.

بر اساس آن گزارش‌ها، نیروی دریایی روسیه اقدام به شلیک هشدار کرده است و یک فروند جنگنده نیز مسیر ناو بریتانیایی را بمباران کرده است تا آن را وادار به تغییر مسیر کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ساعاتی بعد، وزارت دفاع بریتانیا ضمن تکذیب آن گزارش‌ها، گفت که ناو دیفندر «در یک مسیر بی‌خطر در حریم آبی اوکراین و مطابق با قوانین بین‌المللی حرکت می‌کرد.»

به گزارش شبکه جهانی بی بی سی به نقل از بیانیه وزارت دفاع بریتانیا، نیروهای روسیه در حال انجام تمرین نظامی در دریای سیاه بودند و از قبل در مورد آن اخطار داده بودند.

وزارت دفاع بریتانیا در ادامه تاکید کرده است که هیچ شلیک هشداری به سمت ناو بریتانیایی در کار نبوده و این ادعا را که گوگیا در مسیر حرکت ناو بمب انداخته شده است، تصدیق نمی‌کند.

به گفته بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، ناوشکن دیفندر مطابق معمول فعالیت‌های خود، در یک مسیر بین‌المللی از مبدا اودسا در اوکراین به مقصد گرجستان در حرکت بود.

روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد؛ اقدامی که تنش میان غرب و مسکو را به دلیل حمایت روسیه از جدایی‌طلبان شرق اوکراین، تشدید کرد.

بیشتر از جهان