صعود شیرین دانمارک به مرحله حذفی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰

تیم بلژیک نیز با خیالی آسوده به مسابقه مقابل فنلاند رفت چراکه صعودشان به دور بعدی مسابقات با دو پیروزی حتمی شده بود

خوشحالی بازیکنان دانمارک پس از صعود به مرحله حذفی رقابتها - Jonathan NACKSTRAND / AFP / POOL

مسابقه سوم برای دانمارک با صعود رویایی آن‌ها به دور حذفی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ همراه بود. وایکینگ‌ها رقابت‌های یورو را به بدترین شکل ممکن آغاز کردند. پس از اتفاقی شوکه‌کننده در نخستین بازی آن‌ها مقابل فنلاند که در اواخر بازی رخ داد و منجر به حمله قلبی برای اریکسن شد، دانمارکی‌ها مسابقات را با شکست شروع کردند.

دیداری که به گفته اغلب کارشناسان نباید ادامه پیدا می‌کرد اما با اسرار یوفا برگزار شد. در دیدار دوم روبه‌رو شدن با بهترین تیم جهان در رده‌بندی فیفا یعنی بلژیک کار آن‌ها را دشوارتر کرد و با شکست مقابل این تیم پرقدرت می‌توان گفت صعودشان به مراحل حذفی غیرممکن بود. فشار روحی روی بازیکنان به دلیل مسائل به وجود آمده برای تیم دانمارک به حدی زیاد بود که فدراسیون فوتبال این کشور تصمیم گرفت مشاورهایی برای رفع مشکل روحی به وجود آمده در اختیار بازیکنان قرار دهد تا آن‌ها بتوانند به ادامه مسابقات امیدوار باشند.

فنلاند و روسیه در این گروه هرکدام صاحب یک پیروزی بودند و دانمارک تا پیش از مسابقه آخر بدون امتیاز بود در مکان چهارم این گروه قرار داشت. آن‌ها در مسابقه آخر خود مقابل روسیه‌ای قرار گرفتند که می‌توانست با یک تساوی هم راهی دور بعدی رقابت‌ها شود. تیم بلژیک نیز با خیالی آسوده به مسابقه مقابل فنلاند رفت چراکه صعودشان به دور بعدی مسابقات با دو پیروزی حتمی شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دانمارک در مسابقه مقابل روسیه بازی را بسیار تهاجمی آغاز کرد و مشخص بود که آن‌ها برای اعاده حیثیت پا به میدان گذاشته‌اند. دانمارک در این بازی موفق شد تا با یک نتیجه عجیب و چهار بر یک از سد روسیه عبور کند و علاوه بر پیروزی در این مسابقه به دلیل تفاضل گل بهتر در مکان دوم جدول قرار بگیرد و در عین ناباوری به دور بعدی مسابقات صعود کند و شروع تلخ آن‌ها به فراموشی سپرده شد.

این پیروزی به‌یادماندنی و فراموش نشدنی هدیه‌ای از تیم فوتبال دانمارک به اریکسن بود که نتوانست تیم را در این رقابت‌ها همراهی کند. نکته جالب پیگیری نتیجه بازی بلژیک ـ فنلاند از جانب مربیان دانمارک بود که با موبایل‌های خود تا آخرین دقایق منتظر شکست فنلاند بودند تا بتوانند خبر صعود را به بازیکنان منتقل کنند.

تیم فوتبال بلژیک نیز در بازی مقابل فنلاند دو بر صفر به پیروزی رسید. رقابتی که فنلاندی‌ها می‌دانستند برای صعود حداقل به یک امتیاز نیاز دارند و این کار را برای بلژیک نیز سخت کرده بود. اما بازیکنان و ستاره‌های تیم بلژیک بازهم در این مسابقه نشان دادند که یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ هستند.

لوکاکو در این مسابقه نیز موفق شد یکی از گل‌های بلژیک را به ثمر برساند و حالا او در کنار رونالدو، پاتریک شیک و واینالدوم با زدن سه گل در صدر برترین گلزنان این جام قرار دارد. بلژیک با این پیروزی ۹ امتیازی شد و با اقتدار به دور بعدی رقابت‌ها صعود کرد. به این ترتیب تیم دانمارک در مرحله حذفی رقابت‌ها بازی نسبتا ساده‌تری خواهد داشت و باید مقابل تیم فوتبال ولز قرار بگیرد. تیم فوتبال بلژیک نیز بر اساس قرعه‌کشی انجام شده باید با تیم سوم صعودکننده از یکی از گروه‌ها دیدار کند که باید تا روز آخر مسابقات صبر کرد تا تکلیف تیم‌های سوم صعودکننده مشخص شود.

با توجه به این موضوع احتمال دارد بلژیک با یکی از تیم‌های گروه مرگ مسابقات نیز روبه‌رو شود. تیم‌های فرانسه، آلمان و پرتغال در این گروه قرار دارند و احتمال می‌رود هر یک از این تیم‌ها در مکان سوم گروه قرار بگیرد.  

بیشتر از فوتبال