یورو ۲۰۲۰: شجاعت و جنگندگی مقدونیه حریف کیفیت هلند نشد

اتریش با پیروزی بر اوکراین باید روز جمعه در ومبلی به دیدار ایتالیا برود

ممفیس دپای در ده بازی گذشته، ۹ گل برای هلند زده است - KOEN VAN WEEL / POOL / AFP

مقدونیه شمالی از جان مایه گذاشت، و شاید یک گل هم به ناحق خورد، اما در نهایت، تیم ملی هلندی که امسال در یورو ۲۰۲۰ به میدان آمده، مدعی جدی قهرمانی است.

روز دوشنبه در بازی‌های گروه سی، هلند در ورزشگاه پرهیاهوی یوهان کرویف شهر آمستردام، میزبان مقدونیه بی‌ادعا، ولی جسور و جنگنده بود.

شاگردان فرانک دی‌بوئر با شش امتیاز از دو بازی قبلی، صعود به مرحله بعدی را قطعی کرده بودند و بازی امروز برایشان تشریفاتی بود.

هلندی‌های سیاهپوش توپ و میدان را در بیشتر لحظات بازی در اختیار داشتند و روی ضدحمله‌‌‌ها هم نشان دادند، و حریفان باید به‌شدت نگران رویارویی با آنها باشند.

گل اول بازی روی تکل مشکوک دنی بلینت در لبه محوطه پنالتی هلند شکل گرفت. در ضدحمله‌ای برق‌آسا، دونیل مالن، ممفیس دپای را در موقعیتی دلخواه برای باز کردن دروازه مقدونیه قرار داد و تنها کار دپای، زدن یک بغل پا به توپ بود.

دپای که به‌تازگی قراردادش با بارسلونا اعلام شده، در ده بازی گذشته خود برای هلند ۹ گل زده و سه پاس گل داده است.

جینی واینالدم، کاپیتان هلندی‌ها در نیمه دوم، نسخه بازی را با دو گل طی هفت دقیقه پیچید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اول سانتر دقیق دپای را وارد دروازه کرد، و بعد، شوت دپای را که استول دیمیتریفسکی دروازه‌بان مقدونیه دفع کرده بود، به گل بدل کرد.

هلند برای نخستین بازی یک هشتم نهایی خود به بوداپست خواهد رفت تا در برابر یکی از تیم‌های سوم گروه دی، ئی، یا اف قرار گیرد.

در بازی دیگر این گروه، اوکراین میزبان اتریش بود.  

شاگردان فرانکو فودا در بخارست با نبردی دلیرانه، و با تک‌گل کریستوف بومگارتنر، جایگاه دوم گروه را به دست آوردند و روز شنبه باید در ورزشگاه ومبلی لندن به دیدار ایتالیایی بروند که هر سه بازی خود را برده است.

اوکراین در گروه سی سوم شد و باید منتظر باشد تا ببیند سه امتیازی که از سه بازی آورده است، برای راهیابی به مرحله حذفی کافی خواهد بود یا نه.

بیشتر از فوتبال