درخواست فرصت برای پاسخگویی دولت در ابتدای مناظره دوم نامزدها

واعظی از کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خواست تا به «سیاه‌نمایی‌ها و سخنان خلاف واقع علیه دولت» مطرح‌شده در مناظره اول رسیدگی کند

محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی - تصویر از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، خواستار تعیین وقتی مناسب در ابتدای برنامه مناظره دوم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در صداوسیما برای پاسخگویی به اتهام‌های مطرح‌شده علیه دولت در مناظره اول شد.

نخستین مناظره هفت نامزد تاييدشده شوراى نگهبان براى شرکت در انتخابات رياست جمهورى پیش رو، عصر شنبه، ۱۵ خردادماه به‌صورت زنده برگزار شد. ابراهيم رئيسى، عبدالناصر همتى، محسن مهرعليزاده، سعيد جليلى، محسن رضائى، عليرضا زاكانى و اميرحسين قاضى‌زاده هاشمى،  نامزدهای حاضر در این مناظره بودند که بخش زیادی از آن به انتقادهای تند از سیاست‌های اقتصادی دولت فعلی گذشت.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، واعظی شنبه‌شب، در نامه‌ای خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و رئیس کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به آنچه «طرح اتهامات، نسبت‌های ناروا، تحریف اطلاعات، ارائه آمار غلط، سیاه‌نمایی از وضعیت کشور و اظهارات خلاف واقع و غیرمنصفانه علیه دولت» در مناظره نامزدهای ریاست جمهوری خواند، خواستار رسیدگی به این موضوع در کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات و فراهم‌شدن امکان پاسخگویی «با در نظر گرفتن  فرصتی مناسب در برنامه مناظره دوم  داوطلبان و پیش از آغاز مناظره و سخنان آنان» در صداوسیما شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس ماده ۶۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری ایران (اصلاحیه سال ۱۳۹۱)، اگر بنابر تشخیص کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات در یک برنامه زنده مربوط به تبلیغات انتخاباتی، مطالب توهین‌آمیز یا هتک حرمت سایر نامزدها یا دیگر افراد مطرح شده باشد، سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی موظف است براساس نظر کمیسیون، فرصتی به میزان مناسب برای احقاق حق در برنامه‌ای ضبط‌شده، در اختیار آن فرد قرار دهد.

پیش از واعظی، علی ربیعی، سخنگوی دولت، نیز ساعتی پس از برگزاری این مناظره تلویزیونی، در نامه‌ای به عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، خواستار آن شد که «مطابق قانون»، فرصتی داده شود تا دولت به «اتهام‌زنی‌ها، نشر اکاذیب و طرح مطالب ناروا علیه خود» در برنامه‌های تبلیغاتی انتخاباتی، پاسخ دهد.