ترامپ به زاکربرگ: دفعه بعد که رئیس‌جمهوری شوم از شام دوستانه خبری نیست

دونالد ترامپ بار دیگر گفت که در انتخابات ۲۰۲۰ تقلب شده است

مارک زاکربرگ، مدیر فیسبوک در کنگره آمریکا، آوریل ۲۰۱۸ - BRENDAN SMIALOWSKI / AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، گفت دفعه بعد که رئیس‌جمهور شود دیگر از شام دوستانه با مارک زاکربرگ خبری نیست و همه چیز محدود به کار خواهد بود. فیسبوک روز جمعه، چهارم ژوئن، اعلام کرد که حساب کاربری دونالد ترامپ را تا ژانویه ۲۰۲۳ به حالت تعلیق نگه خواهد داشت.

ترامپ در واکنش به اقدام فیسبوک، در بیانیه‌ای گفت، دیگر در کاخ سفید میزبانی از مارک زاکربرگ و همسرش پریسیلا چان را برای شام نخواهد پذیرفت.

بیانیه ترامپ در حالی صادر شده که برخی گزارش‌ها حاکی است که او به نزدیکانش گفته در ماه اوت، اعلام خواهد شد که او رئیس‌جمهور است.

ترامپ بارها نشانه‌هایی از تمایل خود به ورود به رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بروز داده است. جیسون میلر، سخنگوی ترامپ، نیز پیشتر در پاسخ به این سوال که آیا آقای ترامپ در سال ۲۰۲۴ یا پیش از آن به کاخ سفید باز خواهد گشت یا نه، به نشریه فوربز گفته بود: «باید تماشا کنید و امیدوار باشید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فیسبوک پیشتر در نوامبر ۲۰۱۹ اعلام کرد که ترامپ، زاکربرگ و پیتر تیل، از اعضای هیئت‌مدیره فیسبوک و حامیان مالی ترامپ، یک ماه پیش از آن و پیش از شهادت زاکربرگ در کنگره درباره رمزارز لیبرای فیسبوک، با هم شام خورده بودند.

ترامپ درباره تصمیم فیسبوک و منع دو ساله حضور او در این شبکه اجتماعی گفت:‌ «نمی‌توانند به همین راحتی سانسور و ساکت کنند، ما در نهایت پیروز می‌شویم. کشور ما دیگر نمی‌تواند این سوءاستفاده را تحمل کند.» او بار دیگر گفت که در انتخابات ۲۰۲۰ تقلب شده است.

ترامپ در گذشته بارها گفته است که با شمارش آرا در ایالت‌های مهم، نتیجه انتخابات تغییر خواهد کرد.