رویترز: مذاکرات وین پنجشنبه هفته آینده ازسرگرفته می‌شود

دو دیپلمات نزدیک به مذاکرات جاری در وین روز چهارشنبه گفتند انتظار می‌رود این گفت‌وگوها هفته آینده از سر گرفته شود

این مذاکرات با وساطت اتحادیه اروپا و حضور پنج عضو دیگر باقی‌مانده در برجام انجام می‌شود-HANDOUT / EU DELEGATION IN VIENNA / AFP

دو دیپلمات نزدیک به مذاکرات جاری در وین برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ روز چهارشنبه گفتند انتظار می‌رود این گفت‌وگوها هفته آینده از سر گرفته شود.

خبرگزاری رویترز از قول این دیپلمات‌ها که هویت آنها را مشخص نکرده است نوشت، دور بعدی مذاکرات برجام احتمالا پنجشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به دنبال ابراز تمایل دولت جدید آمریکا به بازگشت به برجام، تهران و واشینگتن از آوریل مذاکرات غیرمستقیمی را برای بازگشت به تعهدات خود آغاز کردند.

این مذاکرات با وساطت اتحادیه اروپا و حضور پنج عضو دیگر باقی‌مانده در برجام انجام می‌شود و با وجود روند کند آن، طرفین از پیشرفت سخن می‌گویند.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، در جدیدترین اظهار نظر خود درباره مذاکرات وین، روز چهارشنبه گفت مسائل اصلی با آمریکا حل و فصل شده است.

نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین روز سه‌شنبه گفت نگارش متن توافق مدتی پیش آغاز شده و مذاکرات اکنون به «مرحله حساس» رسیده است.

علی ربیعی سخنگوی دولت نیز گفته است هیچ مانع عمده‌ای بر سر مذاکرات نیست و ابراز امیدواری کرد  تا پیش از انتقال دولت، احیای کامل برجام اعلام شود.