شادی محتاطانه در بریتانیا؛ نخستین روز بدون مرگ ناشی از کرونا

در آغاز سال میلادی جاری، آمار موارد ابتلای روزانه تا ۶۰ هزار و آمار مرگ‌ تا ۱۸۰۰ نفر در روز بالا رفت

 دولت بوریس جانسون از سوی مردم برای بازگشایی کسب و کارها تحت فشار قرار دارد-Jeremy Selwyn / POOL / AFP

برای اولین بار از اعلام رسمی شیوع کووید ۱۹ در بریتانیا، این کشور یک روز بدون مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری را تجربه کرد.

یک سال و چهار ماه پس‌ازآنکه مقامات بریتانیا، اولین مورد ابتلا به این بیماری را در داخل مرزهای این کشور تایید کردند و پنج ماه بعد از بدترین شیوع بیماری‌های واگیردار در تاریخ معاصر این کشور، بیمارستان‌ها، روز گذشته، هیچ مرگ‌ومیر مربوط به این بیماری را ثبت نکردند.

انگلستان به‌عنوان بخشی از بریتانیا، یکی از بدترین آمار تلفات کووید ۱۹ را داشته و با ۱۲۷ هزار و۷۸۲ مرگ در رتبه پنجم مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری در جهان قرار دارد.

در آغاز سال میلادی جاری، آمار موارد ابتلای روزانه تا ۶۰ هزار و آمار مرگ‌ تا ۱۸۰۰ نفر در روز بالا رفت که در پی آن سومین قرنطینه سراسری این کشور که مواردی از محدودیت‌های آن تا امروز نیز ادامه دارد، آغاز شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رسیدن به روز بدون مرگ کووید ۱۹، یک نقطه عطف مهم برای انگلستان محسوب می‌شود. این آمار نتیجه برنامه موفق واکسیناسیون است که ۶۵ میلیون دوز را برای تقریبا ۴۰ میلیون نفر اجرا کرده است که نزدیک به ۷۵ درصد از جمعیت بزرگ‌سال کشور است.

نیمی از ساکنان این کشور هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. سن واکسینه شده‌ها اکنون به زیر سی سال رسیده است و مقامات بهداشتی از جوان‌ترها نیز خواسته‌اند برای دریافت واکسن به مراکز بهداشتی اعلام‌شده مراجعه کنند.

اما نگرانی‌ها درباره موج بعدی هنوز کاملاً رفع نشده است. در آستانه لغو محدودیت‌های سفر، ملاقات با دوستان و بازگشایی میخانه‌ها، آمار روزانه موارد جدید بیماری حدود سه هزار نفر در روز است.

برخی از ناظران معتقدند برای آنکه این قرنطینه آخرین آن در بریتانیا باشد، دولت نباید تسلیم خواست مردمی شود که قبل از پایان برنامه واکسیناسیون عمومی، بی‌صبرانه می‌خواهند از تابستان پیش رو لذت ببرند.

بیشتر از جهان