مدل هندی ۹ مرد سرشناس بالیوود را به تجاوز و تعرض جنسی متهم کرد

«جولیان در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ چند بار به من تجاوز کرد»

صحنه‌ای از یک فیلم بالیوودی که در سال ۲۰۱۳ در بمبئی فیلمبرداری شد - STR / AFP

یک مدل هندی در شهر بمبئی، ۹ مرد شناخته‌شده در بالیوود از جمله یک بازیگر و یک عکاس، را به تجاوز و تعرض جنسی متهم کرد. بمبئی مرکز یکی از بزرگ‌ترین صنایع فیلمسازی دنیا است.

این شکایت در تاریخ ۲۶ مه در اداره پلیس محله باندرای این شهر ثبت شده است و بر اساس آن، نام جکی باگنانی بازیگر، کولستون جولیان عکاس، و انیربان داس بلاه، مدیر استعدادیابی، در میان اسامی ۹ نفری که به این جرائم متهم شده‌اند، دیده می‌شود. آقای باگنانی، پسر واشو باگنانی، تهیه‌کننده مشهور بالیوود است و در فیلم‌هایی نظیر «اف.ای.ال.تی.یو» و «یانگیستان» ایفای نقش کرده است. آقای بلاه نیز از موسسان شرکت استعدادیابی کوان انترتینمنت است.

مدل شاکی به نشریه میددی گفت: «بعد از ثبت شکایت‌های متعدد من علیه آن ۹ فرد معروف، پلیس شرح واقعه را ثبت کرد ولی هیچ یک از آنان تاکنون بازداشت نشده‌اند.» با وجود این، نشریه میددی از ساگر نیکام، بازپرس پرونده، نقل کرده که پلیس در حال بررسی صحت اتهامات است.

او گفت: «بر اساس شکایات او، ما شرح واقعه را ثبت کرده‌ایم و در حال جمع‌آوری مدارک مختلفی هستیم که قربانی ادعا می‌کند علیه متهمان در اختیار دارد. تحقیقات ما در حال انجام است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم مدل به این نشریه گفت: «در تلاشی برای بازسازی صحنه جرم، یک افسر پلیس زن، مرا به مکان‌هایی برد که تعرضات جنسی مورد اتهام در بمبئی اتفاق افتاده‌اند.» قانون هند، افشای هویت قربانیان تعرض جنسی را ممنوع کرده است.

او افزود: «به نظر می‌رسد کولستون جولیان زیر زمین رفته است چرا که وقتی به خانه او در باندرا رفتیم، همه جا قفل بود و خودروی  او هم آنجا نبود. باگنانی هم جایی در خارج از کشور است و قرار است ماه سپتامبر به بمبئی بازگردد.»

در این شکایت اظهار شده که آقای جولیان در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ چند بار به او تجاوز کرده، آقای باگنانی در باندرا به او تعرض جنسی کرده و آقای کامات هم در هتلی در سانتا کروز از او سوءاستفاده جنسی کرده است.

یکی از افسران ارشد پلیس به روزنامه یادشده گفت: «ما در حال تحقیق روی این پرونده هستیم. قطعا به زودی از متهمان بازجویی خواهیم کرد.»

در سال ۲۰۱۸ تعدادی از زنان هندی علیه آزار جنسی صحبت کردند و در اظهارات خود، از تعدادی مردان قدرتمند در رسانه‌های اجتماعی و دیگر محافل‌ نام بردند؛ اقدامی که به راه افتادن جنبش «من هم» (MeToo) در این کشور مبدل شد. تانوشری دوتا، بازیگر بالیوود، یکی از اولین افرادی بود که علیه نانا پاتکار، همکار خود در سینما، شکایتی تنظیم کرد و او را به رفتار نامناسب جنسی با خود هنگام فیلمبرداری سر صحنه متهم کرد.

بیشتر از زندگی