شناسایی گونه جدیدی از ویروس کرونا در ویتنام

تا پیش از این، شناسایی هفت گونه مختلف ویروس در ویتنام گزارش شده بود

از اواخر ماه آوریل تاکنون، نزدیک به ۳۶۰۰ نفر در ۳۱ شهر، از مجموع ۶۳ شهر و استان ویتنام، به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند- Jack TAYLOR / AFP

رسانه‌های محلی ویتنام از قول وزیر بهداشت آن کشور گزارش دادند که یک گونه جدید ویروس کرونا، که ترکیبی از انواع جهش‌یافته‌ای است که پیش‌تر در هند و انگلستان شایع شده بود، در ویتنام شناسایی شده است.

به گزارش نشریه «وی‌ان اکسپرس»، نگوین تان لانگ گفته است که ویتنام به زودی گونه جدیدی از کووید-۱۹ را به جهان معرفی خواهد کرد که به سرعت در هوا پخش می‌شود و قابلیت سرایت بیشتری هم دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسئولان ویتنامی سال گذشته میلادی موفق شدند همه‌گیری کرونا را در این کشور واقع در جنوب شرق آسیا به میزان زیادی مهار کنند، اما اخیرا با موج جدیدی روبه‌رو شده‌اند که به سرعت در حال گسترش است.

از اواخر ماه آوریل تاکنون، نزدیک به ۳۶۰۰ نفر در ۳۱ شهر، از مجموع ۶۳ شهر و استان ویتنام، به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که بیش از نیمی از کل موارد ثبت شده ابتلا به این ویروس از آغاز همه‌گیری است.

آمار ابتلا به کرونا در ویتنام در اول آوریل، ۲ هزار و ۶۱۷ مورد بود، و با این حساب از آغاز همه‌گیری تاکنون در مجموع ۶ هزار و ۳۹۶ نفر در آن کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند و ۴۷ نفر هم بر اثر آن بیماری درگذشته‌اند.

تا پیش از این، شناسایی هفت گونه مختلف ویروس در ویتنام گزارش شده بود.

بیشتر از جهان