خداحافظی باشکوه آگوئرو از جمع سیتیزن‌ها در کنار اشک‌های گواردیولا

آگوئرو قرار است با قراردادی دو ساله راهی بارسلونا شود

آگوئرو به همراه بازیکنان سیتی در جشن قهرمانی - PETER POWELL / POOL / AFP

رقابت‌های باشگاهی در کشور انگلستان در فصل ۲۰۲۱ با قهرمانی منچسترسیتی به پایان رسید و آنها در آخرین دیدار خود در استادیوم خانگی‌شان یعنی ورزشگاه اتحاد مقابل تیم فوتبال اورتون قرار گرفتند و موفق شدند با پیروزی شیرین پنج بر صفر مسابقات را همراه با برد به پایان برسانند.

اما این پیروزی برای تنها یک بازیکن شکل خاص‌تری داشت، سرخیو آگوئرو، مهاجم آرژانتینی سیتیزن‌ها که آخرین بازی خود را در مسابقات لیگ برتر انگلستان با پیراهن سیتی انجام می‌داد و در حالی که به عنوان بازیکن ذخیره در نیمه دوم وارد بازی شده بود موفق شد دو گل از پنج گل تیمش را به ثمر برساند و خداحافظی باشکوهی را رقم بزد.

آگوئرو با زدن این دو گل موفق شد تا به رکورد ۱۸۴ گل زده برای سیتی برسد و بهترین گلزن سیتی در تاریخ این باشگاه لقب بگیرد. پیش از این وین رونی موفق شده بود تا ۱۸۳ گل را برای منچستر یونایتد به ثمر برساند. او رکورددار هت تریک در لیگ جزیره نیز است که توانسته ۱۲ بار این کار را انجام دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آگوئرو در ۲۷۵ مسابقه برای سیتی حضور داشته است و در مدت‌زمان حضورش در این تیم موفق به کسب پنج عنوان قهرمانی در لیگ برتر، یک قهرمانی در جام حذفی و چهار عنوان قهرمانی در مسابقات جام اتحادیه شده است. پس از پایان مسابقه مقابل اورتون مراسم ویژه‌ای نیز برای قدرانی از زحمات او در مدت‌زمان حضورش در این تیم برگزار شد و جشن قهرمانی سیتیزن‌ها هرچه باشکوه‌تر انجام شد.

یک بنای یادبود نیز در محل کمپ تمرینی تیم فوتبال سیتی از وی ساخته شده است. همچنین قرار است تا مجسمه‌ای نمادین از وی جلوی در ورودی ورزشگاه ساخته شود. فینال لیگ قهرمانان اروپا و بازی مقابل چلسی و البته قهرمانی در این رقابت‌ها شاید بتواند شیرین‌ترین رویای آگوئرو باشد که می‌تواند به حقیقت تبدیل شود.

او قرار است با قراردادی دو ساله راهی بارسلونا شود. پپ گوادریولا نیز پس از پایان بازی مقابل اورتون در جشن قهرمانی منچسترسیتی حاضر شد و در شادی یارانش حضور داشت و درحالی که گزارشگر تلویزیون از او در مورد رفتن آگوئرو سوال می‌کرد ناگهان بغض کرد و اشک ریخت و در شرایط سختی مجبور به پاسخ شد.

او در مورد آگوئرو گفت: من و تمام بازیکنان او را بسیار دوست داریم. آگوئرو یک فرد خاص است و ما نمی‌توانیم جانشینی برایش پیدا کنیم، او در مدت‌زمان ۱۰ سال حضورش در منچسترسیتی زحمات زیادی کشیده است و افتخارات زیادی را برای باشگاه به ارمغان آورده. بازیکنان زیادی وجود دارند که قلب شما را هم جذب می‌کنند و آگوئرو هم مانند داوید سیلوا یکی از آنهاست که در این باشگاه حضور داشته است و ما از رفتن او بسیار غمگین هستیم.

ما در این فصل از رقابت‌ها عالی کار کردیم و در مسابقات ماه دسامبر و مارس فوق‌العاده بودیم و شاید همانجا قهرمانی را کسب کردیم. رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا برای من به همراه سیتی یک رویا بود و به حقیقت پیوسته است و این نخستین‌بار است که در فینال حاضر می‌شویم و برای قهرمانی در این مسابقات حاضریم تا جان خود را نیز بدهیم تا برنده شویم.

حضور در بازی پایانی برای ما کافی نیست و به دنبال قهرمانی در مسابقات هستیم. دیدار پایانی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا روز یکشنبه هفته آینده در کشور پرتغال بین تیم‌های منچسترسیتی و چلسی برگزار خواهد شد.   

بیشتر از فوتبال