نگرانی سولسشر برای دیدار پایانی در لیگ اروپا

نگرانی سولسشر و شاید هواداران این تیم مربوط به حضور هری مگوایر، مدافع مستحکم و کاپیتان این تیم است، که دو هفته پیش در بازی مقابل لستر از ناحیه لیگامنت مچ پا به شدت آسیب دید

هری مگوایر کاپیتان مصدوم تیم فوتبال یونایتد - PETER POWELL / POOL / AFP

رقابت‌های لیگ برتر انگلستان در هفته جاری کار خود را به اتمام خواهد رساند و تیم فوتبال منچستریونایتد با سرمربیگری اوله گونار سولسشر نایب قهرمانی خود را یک هفته پیش از اتمام رقابت‌ها مسجل کرد و به نظر می‌رسد که سولسشر در این مسابقه با ترکیبی متفاوت و با بازیکنان ذخیره در آخرین بازی ظاهر شود.

دلیل این موضوع می‌تواند حساسیت مسابقه در فینال لیگ اروپا باشد که او را مجبور به انجام این کار می‌کند تا بتواند تمامی بازیکنان اصلی خود را در این مسابقه در اختیار داشته باشد.

اما بیشترین نگرانی سولسشر و شاید هواداران این تیم مربوط به حضور هری مگوایر، مدافع مستحکم و کاپیتان این تیم است، که دو هفته پیش در بازی مقابل لستر از ناحیه لیگامنت مچ پا به شدت آسیب دید و در بازی‌های هفته پایانی در ترکیب اصلی تیم حضور نداشت و شاید بتوان گفت شکست‌های اخیر یونایتد به دلیل عدم حضور او در رقابت‌ها است.

شدت آسیب‌دیدگی او به حدی بود که این بازیکن را مجبور به استفاده از آتل و عصا کرد و علاوه بر نگرانی باشگاه منچستر، گرت ساوت گیت، سرمربی تیم مل فوتبال انگلستان، را نیز به نگرانی فرو برد که ممکن است او را برای مسابقات جام ملت‌های اروپا در اختیار نداشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با توجه به عملکرد ضعیف دیگر مدافعان یونایتد در این چند فصل اخیر سر الکس فرگوسن نیز نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرد و عنوان کرد که بردن بازی فینال در لیگ اروپا برای یونایتد مستلزم داشتن یک خط دفاعی خوب است و نبود مگوایر در این مسابقه می‌تواند ضربه بزرگی را به منچستر وارد کند.

اما خبر خوش برای سولسشر و هواداران این تیم این است که روز گذشته (جمعه) مگوایر قدم‌زنان وارد باشگاه شده و خبری از عصا نبوده است. اما به گفته پزشکان این بازیکن فعلا شرایط بازی کردن را ندارد نمی‌تواند به همراه تیم تمرین کند.

سولسشر با توجه به این موضوع چندان خوشبین نیست و معتقد است که از راه رفتن تا دویدن مگوایر فاصله بسیار زیادی وجود دارد و فکر نمی‌کند که او را در مسابقه پایانی رقابت‌های لیگ اروپا در اختیار داشته باشد.

اما به نظر می‌رسد که مسئولان تیم تا روز سه‌شنبه جایی که آنها آخرین تمرینات را انجام خواهند داد، صبر خواهند کرد و با توجه به شدت مصدومیت او آن هم از ناحیه رباط و التهاب به وجود آمده در ناحیه مچ پا احتمال حضور مگوایر کمرنگ خواهد بود.

این وضعیت را می‌توان مشابه فینال سال ۲۰۱۷ دانست، جایی که یونایتد در دیدار پایانی این رقابت‌ها مقابل تیم فوتبال آژاکس قرار گرفت و در آن رقابت حساس تیم یونایتد زلاتان، مهم‌ترین بازیکن خود، را به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو در اختیار نداشت و در آن مسابقه حساس با گل‌های پوگبا و مخیتاریان موفق شد دو بر صفر به پیروزی برسد و قهرمانی مسابقات را به دست آورد.

سولسشر می‌گوید: «مگوایر برای ما بازیکن بسیار بزرگی محسوب می‌شود. او یک رهبر تمام عیار است و قبل از اینکه هواداران به ورزشگاه‌ها برگردند و تیم را به جلو فرا بخوانند صدای او طنین‌انداز می‌شد. من اطمینان دارم که در صورت غیبت مگوایر در این مسابقه، او باز هم می‌تواند از روی سکوها این کار را به خوبی انجام دهد و تیمش را به سمت پیروزی هدایت کند.»

یونایتد در بازی هفته گذشته در لیگ برتر انگلستان مقابل فولام دو تعویض اجباری را نیز انجام داد و مک تامینی و فرد را به دلیل آسیب‌دیدگی تا انتهای بازی در اختیار نداشت. اما به نظر می‌رسد مصدومیت‌های این دو بازیکن چندان جدی نیست و آنها در دیدار پایانی لیگ اروپا حضور خواهند داشت.

بیشتر از فوتبال