میامی از ایلان ماسک می‌خواهد تونلی زیر شهر حفر کند

حفر این تونل ۶ ماه زمان می‌برد و ۳۰ میلیون دلار نیز هزینه دارد

قرار است در هر ساعت ۴۴۰۰ نفر در ناوگانی متشکل از ۶۲ خودرو تسلا از این تونل عبور کنند‌ـ Ethan Miller / Getty Images via AFP

شهردار میامی از ایلان ماسک می‌خواهد تونلی زیر شهر فلوریدا حفر کند. فرانسیس سوارز می‌گوید که قصد جدی دارد با شرکت بورینگ این میلیاردر قرارداد ببندد تا مشکل راهبندان و ترافیک شهر حل شود. 

پس از تماس تلفنی با مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس‌اکس در اوایل سال ۲۰۲۱، شهردار خبر داد که حفر این تونل شش ماه زمان می‌برد و ۳۰ میلیون دلار نیز هزینه دارد.

آقای سوارز می‌گوید در حال تهیه و تدارک سندهای ضروری برای شروع طرح است. او ابراز امیدواری کرد مقدمات کار تا سه ماه آینده فراهم شود.

آقای سوارز به رسانه‌ آنلاین اینسایدر گفت: «در حال گمانه‌زنی با اعضای شورای شهرهستیم و به‌محض تمام شدنش، نتیجه را عمومی اعلام می‌کنیم تا ببینیم چگونه پیش می‌رود.»

این سیاستمدار خاطرنشان کرد که پس از آن، شهر در طراحی، مجوز و ساخت تونل با شرکت بورینگ آقای ماسک همکاری خواهد کرد.

و کوتاه‌ترین زمان ممکن که طرح به مرحله بهره‌برداری می‌رسد فوریه ۲۰۲۲ است.

او افزود: «برداشتن نخستین قدم‌ها بسیار زمان‌بر است، اما بهتر و سریع‌تر خواهد شد... به‌هرحال زمان‌بر است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ماسک پیشنهاد کرده است که این تونل برای خودروهای برقی ساخته شود و از زیر پل متحرک خیابان بریکل عبور کند که اغلب ترافیک آن به مرکز شهر میامی سنگین است.  

آقای سوارز هنوز توضیحی درباره تامین بودجه این طرح بلندپروازانه نداده است، اما پیش‌تر به بلومبرگ گفته بود که امیدوار است این بودجه را از خزانه فدرال تامین کند.

او طرح این پروژه برای جلب توجه رسانه‌های اجتماعی را تکذیب کرد و افزود: «فرصت شوخی ندارم.»

ماه گذشته، شرکت بورینگ طرح تونل لاس‌وگاس را در سالن مرکزی شهر به نمایش گذاشت. منتقدان این طرح معتقدند که تونل لاس‌وگاس بیشتر مناسب خودروهای تیپ سه تسلا است که سرعتی معادل ۶۰ کیلومتر بر ساعت دارد تا یک سیستم حمل‌ونقل عمومی متحول‌کننده.

این پل خروجی ۵۲ میلیون دلاری در ژوئن (تیرماه) افتتاح می‌شود و قرار است در هر ساعت ۴۴۰۰ نفر در ناوگانی متشکل از ۶۲ خودرو تسلا از آن عبور کنند.

شورای شهر هاتورن به شرکت بورینگ اجازه داده است تونلی در لس‌‌آنجلس بسازد. این برنامه شامل طرح‌هایی در فرودگاه بین‌المللی اوهار شیکاگو و تونلی است که بالتیمور را به واشنگتن دی.سی متصل می‌کند.

به گزارش بلومبرگ، شرکت بورینگ در ماه آوریل هرگونه اشاره‌‌ای به پروژه‌های لس‌‌آنجلس و واشنگتن دی.سی. را از وب‌سایتش حذف کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان