خواننده پاپ ایرانی اعدام نمی‌شود

پرونده حمید صفت تا مدت‌ها با واکنش‌های مخالف و موافق در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو بود

حمید صفت به قتل پدرخوانده‌اش متهم  شده بود - عکس از وبسایت آخرین خبر 

حکم قصاص حمید صفت، خواننده موسیقی پاپ که به قتل پدرخوانده‌اش متهم بود، در دیوان عالی کشور نقض شد؛ دادگاه بدوی با اتهام قتل عمد، حکم اعدام او را صادر کرده بود. حمید صفت هم‌اکنون در زندان است.
ماجرای پرونده حمید صفت به مرداد سال ۱۳۹۶ بازمی‌گردد؛ وقتی‌ که این خواننده پاپ، به اتهام قتل همسر مادرش بازداشت شد. او در بازجویی‌های اولیه گفته بود ناپدری‌اش مردی تندخو بوده و مادرش را کتک می‌زده و قصد او از کتک‌کاری با پدرخوانده‌اش فقط این بوده است که او تصور نکند مادرش «بی‌‌کس‌وکار» است. این نزاع خشونت‌بار درنهایت به قیمت جان پدرخوانده تمام شد و پزشکی قانونی، خونریزی و آسیب مغزی را دلیل مرگ اعلام کرد. پس‌ از آن، حمید صفت به زندان رجایی‌شهر منتقل شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


پرونده حمید صفت تا مدت‌ها با موجی از احساسات و قضاوت‌های مخالف و موافق در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو بود و حتی برخی هنرمندان از او حمایت کردند.
او حدود یک‌ سال بعد با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد؛ زیرا کمیسیون هفت نفره پزشکی قانونی در گزارش خود، ۵۰ درصد علت مرگ مقتول را بیماری او اعلام کرد؛ اما در اواخر سال ۱۳۹۹ و با اعتراض اولیای دم، این بار پرونده به کمیسیون ۱۱ نفره پزشکی قانونی فرستاده شد و با تکمیل تحقیقات و با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی و بر اساس ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مبنی بر این‌ که اگر کسی آگاهی داشته باشد که فردی بیمار است و با او درگیر شود،  قتل عمد مرتکب شده است، کیفرخواست رپر معروف به اتهام قتل عمد صادر شد و قاضی پرونده، دستور بازداشت مجدد حمید صفت را صادر کرد.

یک ماه بعد، حکم قصاص او به اتهام قتل عمد، در دادگاه بدوی اعلام شد. عسگر قاسمی آق‌باش، وکیل مدافع حمید صفت، در واکنش به این حکم به ایسنا گفت که پرونده موکل خود را برای فرجام‌خواهی به دیوان عالی می‌فرستد. سهیل اسدزاده، پسر ۳۵ ساله مقتول که در آلمان زندگی می‎‌کند، هم در گفت‌وگو با تابناک، بخشیدن یا  نبخشیدن این خواننده جوان را به مشخص شدن همه حقایق مشروط کرد.
حکم قصاص حمید صفت واکنش‌های بسیاری را در پی داشت که از جمله آن‌ها طلب بخشش رضا صادقی، خواننده، بود که در یک پست اینستاگرامی از خانواده مقتول خواست این خواننده جوان را عفو کنند. در نهایت فرجام‌خواهی حمید صفت در دیوان عالی پذیرفته شد و با تشخیص غیرعمدی بودن قتل، او از قصاص نجات یافت.
این خواننده متولد سال ۱۳۷۲، در مدت‌ زمانی که با قید وثیقه آزاد بود، درباره دوران زندان و آزادی‌ خود، ترانه‌ای به نام «عجایب شهر» خواند.

بیشتر از موسیقی