تصمیمی دشوار برای زیدان، ماندن در مادرید یا رفتن به یووه

به نظر می‌رسد زیدان منتظر خواهد ماند تا ببیند چه اتفاقی خواهد افتاد و تکلیف بازیکنان فعلی در تیم چه خواهد شد و آیا بازیکنان جدید و صاحب‌نامی به ترکیب رئال اضافه خواهند شد یا خیر

زیدان سرمربی فرانسوی تیم فوتبال رئال مادرید - PIERRE-PHILIPPE MARCOU / AFP

در حالی که فقط یک هفته تا پایان رقابت‌های فوتبال در لیگ اسپانیا (لالیگا) باقی مانده است، صحبت‌های زیادی مبنی بر جدایی زیدان، سرمربی فرانسوی تیم فوتبال رئال مادرید، به گوش می‌رسد. رئال مادرید که هم‌اکنون در رده دوم جدول قرار دارد هنوز از شانس قهرمانی در صورت نتیجه نگرفتن اتلتیکو مادرید برخوردار است.

زیدان پس از بازی مقابل اتلتیک بیلبائو در جمع خبرنگاران حاضر شد و به صورت جدی اذعان داشت که با بازیکنان خود برای ترک باشگاه هیچ صحبتی انجام نداده است و خداحافظی او با آنها صحت ندارد و برای ترک باشگاه هنوز تصمیمی نگرفته است.

به نظر می‌رسد او در پایان فصل تصمیم نهایی خود را خواهد گرفت و این تصمیم به چند مورد بستگی دارد. یکی از این موارد جذب بازیکنان جدید برای رئال مادرید است، کاری که با توجه به وضعیت مالی باشگاه سخت و غیرممکن است. حذف آنها در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی در مرحله نیمه‌نهایی نشان داد که این تیم باید تغییرات ساختاری زیادی انجام بدهد و وقت آن رسیده تا نیروهای جدید و جوان‌تری در تیم جای بازیکنان فعلی را بگیرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پا به سن گذاشتن بازیکنان کلیدی این تیم از جمله راموس، مودریچ، بنزما، مارسلو، واران و حتی تونی کروس یکی از دلایل این نتیجه نگرفتن‌ها برای مادریدی‌ها در این فصل از رقابت‌ها است.

حتی عملکرد ضعیف ادن هازارد در مدت حضورش در رئال مسئولان باشگاه را بر آن داشته تا در صورت پیشنهاد مناسب او را به فروش برسانند.

رئال چندین بازیکن دیگر را از جمله گرت بیل، لوکا یوویچ و دنی سبایوس را به تیمهای دیگر و به صورت قرضی واگذار کرده است که در صورت دائمی نشدن قرار داد آنها با دیگر تیمها،باید به مادرید بازگردند و این مشکلات زیادی را برای باشگاه به همراه خواهد داشت.

به نظر می‌رسد زیدان منتظر خواهد ماند تا ببیند چه اتفاقی خواهد افتاد و تکلیف بازیکنان فعلی در تیم چه خواهد شد و آیا بازیکنان جدید و صاحب‌نامی به ترکیب رئال اضافه خواهند شد یا خیر. اما دومین مورد برای تصمیم‌گیری زیدان برای ترک رئال می‌تواند علاقه او به تیم سابقش یووه باشد که بارها عنوان کرده است که علاقه زیادی به مربیگری در این باشگاه را دارد و روزی این سمت را قبول خواهد کرد. اما پیوستن او به یووه نیز مشکلاتی را به همراه دارد و مهم‌ترین آن می‌تواند دستمزد سنگین زیدان باشد. او سالیانه مبلغ ۱۳ میلیون یورو از رئال دریافت می‌کند و با توجه به شرایط موجود و مشکلات باشگاه‌ها برای کسب درآمد، شاید آوردن زیدان به یووه غیر ممکن باشد، حتی کسب نکردن سهمیه لیگ قهرمانان توسط یووه در این فصل هم یکی از دلایلی است که زیدان را برای رفتن به یووه مردد کرده است و او تصمیم برای ترک مادرید را به تابستان واگذار کرده است.

اما بنا به اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد او در تابستان از سمت خود در باشگاه رئال استعفا خواهد کرد و در صورت نرفتن به یووه ترجیح خواهد داد تا یک فصل را به استراحت بپردازد و حتی شاید راهی تیمی در لیگ جزیره شود. بدون شک از دست دادن زیدان برای رئال مادرید بسیار گران تمام خواهد شد چراکه آنها در این چند سال افتخارات زیادی را به همراه زیدان به دست آورده‌اند و فلورنتینو پرز به این موضوع کاملا آگاه است و برای نگاه داشتن او روی نیمکت رئال باید جذب بازیکنان جدید را در اولویت کار باشگاه قرار دهد.  

بیشتر از فوتبال