پایان کار برنامه تلویزیونی مجری محبوب آمریکا پس از ۱۹ فصل

اِلن دی‌جنرس به بدرفتاری‌ جنسیتی، رفتارهای نژادپرستانه و آزارگری متهم شده است

الن دی‌جنرس، مجری یک برنامه‌ تلویزیونی در آمریکاست- FREDERIC J. BROWN / AFP

الن دی‌جنرس، مجری یک برنامه‌ تلویزیونی به همین نام، گفت که این برنامه رو به پایان است.

الن دی‌جنرس در مصاحبه با «هالیدی ریپورتر» گفت که فصل ۱۹، آخرین فصل این برنامه خواهد بود و با توجه به این که هم‌اکنون فصل ۱۸ این برنامه در حال اجرا است، به معنای آن است که برنامه  در سال ۲۰۲۲ پایان می‌یابد.

او در مصاحبه با این نشریه که این خبر را روز چهارشنبه منتشر کرد، گفت: «وقتی فرد خلاقی باشیم به چالش مداوم نیاز داریم. این برنامه با آن که خیلی سرگرم‌کننده و عالی است اما دیگر چالشی ندارد.»

قرار بود دی‌جنرس در بخش ویژه‌ای از برنامه‌ خود در تاریخ ۱۳ مه، در گفت‌وگو با اپرا وینفری، در این باره بیشتر صحبت کند. به گزارش هالیوود ریپورتر، گویا دی‌جنرس چندین سال است که این تصمیم را سبک و سنگین می‌کرده است.

بنا بر گزارش‌ها، این تصمیم روز سه‌شنبه (۱۱ مه) به کارکنان این برنامه اطلاع داده‌ شد.

سال گذشته، برنامه الن دی‌جنرس بابت اتهاماتی که راجع به آزارندگی محیط کار آن مطرح شده بود، مورد تحقیق و تفحص قرار گرفت. شماری از کارکنان کنونی و سابق این برنامه اتهاماتی مبنی بر وقوع بدرفتاری‌های جنسی، رفتارهای نژادپرستانه و آزارگری در آن برنامه را مطرح کردند. رفتارهای پشت دوربین دی‌جنرس نیز آماج اتهامات اثبات‌نشده‌ای بوده است؛ از جمله این که به اطرافیان می‌گفته است به چشمانش نگاه نکنند و شخصیت واقعی‌ او با شخصیت جلو دوربین، در تضاد بوده است.

دی‌جنرس در مصاحبه با هالیوود ریپورتر گفت که آن اتهامات، او را مصمم کرده بود که به برنامه پایان دهد و بخشی از «سونامی» ناگواری‌هایی بود که پارسال در زندگی‌ او رخ داد؛ از جمله این که دزد به خانه‌اش زد و چهار حیوان خانگی‌ خود را از دست داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «وقتی ناگواری‌ها شروع شد، نمی‌دانم با آن جمله احمقانه «هیچ‌کس حق ندارد به چشمانم نگاه کند» شروع شد یا هر چیز دیگر، همانند موج کوچکی بود که «انگار قرار نبود موج بزرگی بشود.» اما بعد بزرگ و بزرگتر شد و حالت افسارگسیخته‌ای پیدا کرد. راستش را بخواهید واقعا حس کردم سزاوار چنین وضعیتی نیستم. نباید دچار چنین وضعیتی بشوم. خودم می‌دانم چه جور آدمی هستم. آدم خوبی هستم.»

دی‌جنرس افزود که نمی‌داند مردم چنین اتهاماتی را باور می‌کنند یا نه.

او در ادامه گفت: «البته رفته رفته باور می‌کردند، چون به من گفته بودند پاسخی ندهم. تصورش را بکنید چه احساسی داشتم. باید توقعات زیادی را برآورده می‌کردم... شروع کردم به گفتن این که «با هم مهربان باشید» چون واقعا اعتقاد دارم مردم باید با هم مهربان باشند، اما در پاسخ خیلی آسان می‌گفتند: «ای وای! خود خانم مهربان باشید، چندان مهربان نیست»... من مهربان هستم، زن هم هستم و رئیس هستم.»

دی‌جنرس سپتامبر پارسال و ماه‌ها پس از آن که اخبار منفی درباره‌اش انتشار یافت، در نخستین بخش از فصل ۱۸ برنامه‌ خود به موج انتقادات جنجالی پرداخت. او خطاب به مخاطبان گفت که طبق تحقیق و تفحص انجام گرفته، در این برنامه «مواردی رخ داده است که هرگز نباید رخ می‌داد» و اعلام کرد که مشکلات پشت صحنه این برنامه را رفع خواهد کرد.

او گفت: «می‌دانم که قدرت و نفوذ دارم و می‌دانم این جایگاه مسئولیت دارد و من مسئولیت رویدادهای برنامه‌ام را می‌پذیرم.»

در اخبار ماه مارس اعلام شد که این برنامه در مدت یک سال، بیش از یک میلیون نفر از بینندگان خود را از دست داده است و بر اساس اخبار ناموثق، این برنامه در پی تقلا برای رهایی از رسوایی اتهامات جنجالی علیه آن، کوشیده است مهمانان سرشناس را به برنامه خود دعوت کند. 

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر