اسرائیل برای حمله زمینی به غزه آماده می‌شود

نیروهای اضافی متشکل از سه تیپ منظم، یک پیاده‌نظام و یک زره‌پوش برای عملیات احتمالی آماده شده‌اند

اسرائیل برای حمله زمینی احتمالی به غزه آماده می شود - HAZEM BADER / AFP

به نوشته ایندیپندنت، ارتش اسرائیل در حال تهیه نقشه‌هایی برای حمله زمینی به غزه است. سخنگوی این ارتش گفت که نیروهایی متشکل از سه تیپ منظم پیاده‌نظام و زره‌پوش برای عملیات احتمالی آماده شده‌اند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که طی چند روز گذشته شبهه نظامیان فلسطینی حدود ۱۶۰۰ راکت از غزه به سمت اسرائیل شلیک کرده‌اند که این تعداد برابر با یک‌سوم کل راکت‌های شلیک شده در جنگ ۵۰ روزه سال ۲۰۱۴ است. اگرچه گنبد آهنین اسرائیل توانسته بخش بسیاری از این راکت‌ها را رهگیری و نابود کند، اما ۴۰۰ فروند از آنها در داخل خاک اسرائیل فرود آمده است.

طی روزهای اخیر و پس از افزایش سطح تنش‌ها و شلیک راکت از سوی غزه به سمت اسرائیل، این کشور نیز در پاسخ دست به حمله هوایی زد.

به گزارش آسوشیتدپرس، اسرائیل پیش‌تر اعلام کرده بود باسم عیسی و چند عضو ارشد دیگر حماس در حمله‌های هوایی اخیر ارتش آن کشور در نوار غزه کشته شده‌اند.

باسم عیسی بلندپایه‌ترین مقام حماس است که از جنگ سال ۲۰۱۴ غزه و اسرائیل به این‌طرف کشته می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اورشلیم پست در تحلیلی نوشت سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل بر اساس راکت‌هایی که قبلاً به این کشور شلیک شده و یا آن‌هایی که ارتش اسرائیل در دریا گرفته‌، تخمین می‌زنند که حماس ده‌ها راکت با برد ۱۰۰ الی ۱۶۰ کیلومتر در اختیار دارد که برد تقریباً به همه جای اسرائیل تا حیفا و حتی مناطق شمالی‌تر می‌رسد، از جمله راکت‌های ار-۱۶۰، ام۳۰۲-دی، و ام۳۰۲-ب.

همچنین، سازمان جهاد اسلامی نیز صدها راکت جی-۸۰، ام-۷۵، فجر۵، و نسل دوم ام-۷۵  با برد ۷۰ الی ۸۰ کیلومتر دارد، که می‌توانند نقاطی حساس چون تل‌آویو، فردوگاه بن‌گوریون، و اورشلیم را هدف قرار دهند. این سازمان احتمالاً شمار کمتری نیز موشک موسوم به براق -۷۰ دارد.

حماس تعدادی موشک فجر -۳ و سجیل-۵۵ دارد که می‌توانند شهرهای ساحلی و مرکزی اسرائیل از جمله ریشون‌لتصیون، رخووت و بیت‌شمش را هدف قرار دهند.

برآورد می‌شود که حماس حدود ۴۰ هزار سرباز رزمی دارد. نیروهای رزمی سازمان جهاد اسلامی نیز بیش از ۹ هزار نفر برآورد شده‌اند.

بیشتر از جهان