فیزیکدان بریتانیایی بر اثر سقوط از بلندی جان باخت

جسد ناتالی کریستوفر در قعر دره‌ای در جزیره ایکاریای یونان پیدا شد

AFP PHOTO /CYPRUS TRAIL RUNNERS

یک دانشمند بریتانیایی که برای تعطیلات به جزیره «ایکاریا» رفته بود، بر اثر سقوط به دره‌ای به عمق بیست متر، درگذشت. پزشکی قانونی می‌گوید مرگ او آنی بوده است.

روز دوشنبه، دوست پسر سی و هشت سالی قبرسی ناتالی کریستوفر سی و پنج ساله، به پلیس اطلاع داد که او از دوندگی آن روز صبح بازنگشته است.

دو روز بعد، در پی یک عملیات تجسس گسترده‌ با حضور پلیس، اداره آتش نشانی و گشت‌زنی یک بالگرد، جسد او پیدا شد. 

نیکوس کاراکوکیس، پزشک قانونی که از آتن برای بازرسی محل رفته بود، گفت که خانم کریستوفر جراحات شدید مغزی برداشته و مرگش آنی بوده است.

او به خبرنگاران گفت: «پس از بازرسی محل حادثه، همه چیز حاکی از سقوط او از ارتفاع است».

پیکر خانم کریستوفر به سردخانه‌ای در آتن منتقل خواهد شد تا پس از کالبدشکافی و آزمایش‌های سم‌شناسی، علت دقیق مرگ تعیین شود.

پلیس گفته است که ضمن انتظار برای نتیجه آزمایش‌ها، به تحقیقات ادامه می‌دهد.

خانم کریستوفر که ورزشکاری پر شور و اشتیاق بود، روز یکشنبه تصویری از خود را در حال دویدن در نزدیکی «اِودیلوس»، کمتر از دو کیلومتر دورتر از محل اقامتش و نزدیک به محلی که جسدش یافت شد، در حساب فیسبوکش پست کرده بود.

این فیزیکدان فارغ‌التحصیل از دانشکاه آکسفورد، به عنوان پژوهشگر با دانشگاه اروپایی قبرس کار می‌کرد و به فعالیت‌های صلح‌طلبانه و تلاش برای شرکت بیشتر زنان در زمینه‌های علمی، شهرت داشت.

نیکوس آناستازیادس، رئیس جمهوری قبرس گفت: «از شنیدن نتیجه غم‌انگیز تحقیقات و سرنوشت ناتالی کریستوفر متاسف شدم».

«دانشمند جوان و شهروند فعالی که همه زندگی و آنچه می‌توانست بکند، از دست داد. این واقعه بسیار نامنصفانه است. به خانواده و سایر بستگان او صمیمانه تسلیت می‌گویم».

خانم کریستوفر دومین دانشمند زن است که در تابستان امسال در جریان دوندگی در یک جزیره یونانی ناپدید می‌شود.

سوزان ایتون، یک بیولوژیست مولکولی پنجاه و نُه ساله آمریکایی، روز دوم ماه ژوئیه ضمن شرکت در یک کنفرانس در جزیره «کرت» ناپدید شد.

جسد او شش روز بعد در یک پناهگاه نظامی زمان جنگ جهانی دوم یافت شد که در جریان اشغال کرت توسط آلمان نازی، از آن استفاده می‌شد. به گفته پلیس، یک مرد بیست و هفت ساله یونانی به قتل او اعتراف کرده است.

گزارش بیشتر از آسوشیتدپرس.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/news

© The Independent

بیشتر از جهان