چین فرار سه پلنگ از پارک را لاپوشانی کرد

در تعطیلات شلوغ روز کارگر سه پلنگ در خیابان‌های شهر آزادانه پرسه می‌زدند

باغ‌وحش باز چینی به دلیل مخفی کردن فرار پلنگان مورد انتقاد قرار گرفت در حالی که هنوز اثری از یک حیوان فراری نیست-STR / AFP

به گفته مسئولان، یکی از سه پلنگی که هفته گذشته از باغ وحش بازی در چین گریختند همچنان آزاد است. این واقعه به انتقادهایی که در مورد مخفی کاری مقامات در جریان است دامن می زند.

روز شنبه ۸ مه، باغ‌وحش باز هانگژو در حساب رسمی خود در سایت ویبو بابت حوادث اتفاق‌افتاده عذرخواهی کرد که با انتقادهایی به دلیل تاخیر در اطلاع‌رسانی روبه‌رو شد.

در تعطیلات شلوغ روز کارگر سه پلنگ در خیابان‌های شهر آزادانه پرسه می‌زدند.

مسئولان این باغ‌وحش از این اطلاع‌رسانی دیرهنگام «صمیمانه متاسف» هستند. این در حالی است که این باغ‌وحش پیشتر ادعای فرار پلنگ‌ها را نادرست اعلام کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های محلی گفته‌اند از سه پلنگ فراری دو قلاده به دام افتاده‌اند اما با این همه هنوز اثری از پلنگ دیگر نیست. به گفته مقام‌ها تلاش‌ها برای به دام انداختن آخرین پلنگ روز دوشنبه ادامه یافت و تیم‌های متعدد با پای پیاده و با استفاده از پهپادها به جست‌وجوی این گربه وحشی پرداختند.

این باغ‌وحش به دلیل عدم خبررسانی درباره فرار پلنگ‌ها و از همین رو به مخاطره انداختن جان شهروندان تحت انتقادهای شدیدی قرار گرفته است، چرا که به گزارش روزنامه حکومتی گلوبال تایمز، روستاییان حتی در تاریخ ۱ مه این پلنگ‌ها را رویت کرده بودند.

این پلنگ‌ها در تعطیلات شلوغ روز کارگر که شاهد حضور بازدیدکنندگان فراوانی در شهر هانگژو، شهری محبوب برای گردشگران، بود در اطراف شهر پرسه می‌زدند.

به گزارش نشریه ساوت چاینا مورنینگ پست، تصاویر ویدیویی پرسه پلنگ‌ها در یک مزرعه چای در رسانه‌های اجتماعی فراگیر شد و بیش از ۴ میلیون نفر آن را در فضای مجازی مشاهده کردند. ویدیوی دیگری هم پلنگی را در یک منطقه مسکونی نشان می‌داد.

مقام‌ها گفتند دو پلنگ به دام افتاده وضعیت سلامت خوبی دارند. هنوز به درستی مشخص نیست که این پلنگ‌ها چگونه توانسته‌اند از باغ‌وحش فرار کنند.

به گزارش گلوبال تایمز، پلنگ سوم روز یکشنبه توسط یکی از پهپادها دیده شد ولی وقتی افراد سعی کردند به او نزیک شوند پا به فرار گذاشت.

© The Independent

بیشتر از جهان