آرزوی برد پیت: بازی در فیلم جنجالی «آخرین تانگو در پاریس»

ستاره اصلی آن فیلم گفت که پس از مجبور شدن به بازی در صحنه تجاوز، احساس کرده است که توسط مارلون براندو به او تجاوز شده است

VALERIE MACON / AFP 

برد پیت فیلمی را که از همه بیشتر آرزوی بازی در آن را داشت، نام برد، و نظرش به مذاق بعضی‌ها خوش نیامد.

او نظر خود را در مصاحبه‌ای در کنار مارگو رابی به مناسبت اکران فیلم جدید کوئنتین تارانتینو، «روزی روزگاری در هالیوود» اعلام کرد، فیلمی که در آن لئوناردو دی‌کاپریو شخصیت بازیگری رو به افول به نام ریک دالتون را بازی می‌کند که در چندی از فیلم‌های کلاسیک و سریال‌های تلویزیونی به ایفای نقش می‌پردازد. 

لوسی فورد از هیت‌ورد (Heatworld) از برد پیت و مارگو رابی پرسید که بیشتر از همه آروزی ایفای نقش در کدام یک از فیلم‌های کلاسیک را دارند، و برد پیت پس از لحظه‌ای سکوت، فیلم جنجال‌برانگیز «آخرین تانگو در پاریس» ساخته ۱۹۷۲ را به عنوان پاسخ نام برد.

او گفت: «ذهن من سریع رفت سراغ آخرین تانگو در پاریس، واقعا چنین انتخابی حاکی از چیست؟» وقتی رابی گفت که هیچ‌وقت این فیلم را ندیده یا حتی اسمش را هم نشنیده است، او افزود: «اوه، دوست من، ما باید این فیلم را به تو نشان دهیم. براندو. دردناک خواهد بود، این یکی درد خواهد داشت». 

این فیلم که ساخته برناردو برتولوچی است، هنگامی که در سال ۲۰۰۷ ماریا اشنایدر، هم‌بازیگر براندو در فیلم، فاش ساخت که صحنه تجاوز به او در فیلم «از آغاز در فیلم‌نامه نبوده است» و توسط براندو سر صحنه تعبیه و اجرا شده است. برتولوچی با نظر براندو موافقت می‌کند، و اشنایدر بعد از «اجبار» به ایفای نقش در آن صحنه، «غرق در اشک می‌شود».

اشنایدر که در سال ۲۰۱۱ درگذشت، به دیلی میل گفته بود: «اگر بخواهم روراست باشم، باید بگویم که در آن روز احساس تحقیر شدن داشتم، کمی احساس کردم توسط هر دوی آنان، مارلون و برتولوچی، به من تجاوز شده است. بعد از این صحنه مارلون اصلا مرا تسلی نداد یا از من معذرت‌خواهی نکرد. خوشبختانه فقط یک‌بار این صحنه را فیلم گرفتیم».

بعد از این اظهارات خانم اشنایدر، آقای برتولوچی که در سال ۲۰۱۸ درگذشت، اظهار داشت این حرف‌ها فقط یک «سوءتفاهم مسخره» هستند. 

«روزی روزگاری در هالیوود» که اشتراکات شگفت‌انگیزی با سریال جدید نتفلیکس، مایندهانتر (Mindhunter) دارد، اکنون در ایالات متحده روی پرده رفته است و در تاریخ ۱۴ اوت به سینماهای بریتانیا خواهد رسید.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment

© The Independent

بیشتر از زندگی