حلقه ازدواجی که در سانفرانسیکو جایش را به رمز دیجیتال داد

زوجی پیوند ازدواجشان را با قرارداد هوشمند اتریوم جشن گرفتند

این زوج در شرکت کوین‌بیس، صرافی ارز دیجیتال که مقر آن در کالیفرنیاست، کار می‌کنند - Moose Photos/ Pexels

زوجی ساکن سانفرانسیسکو، ازدواج‌شان را با روش منحصربه‌فردی جشن گرفتند. آنها ازدواجشان را روی زنجیره‌ بلوکی (بلاک‌چین) ثبت کردند و به‌جای حلقه ازدواج، رمزهای غیرقابل معاوضه به‌یکدیگر هدیه دادند.

در ماه جاری، پیتر کچرگینزکی و ربه‌کا رز از طریق شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که تصمیم گرفته‌اند پیمان ازدواج‌‌شان در ۱۴ مارس را به‌شکلی ویژه جشن بگیرند.

خانم رز در توییتی اعلام کرد: «بیشتر مردم ازدواجشان را در عبادتگاهی مذهبی، کنار ساحل، یا در کوهستان جشن می‌گیرند. من و پیتر مثل همه‌ مردم نیستیم. ما ازدواج‌مان را روی زنجیره‌ بلوکی ثبت کردیم.»

هر دو نفرشان در شرکت کوین‌بیس، صرافی ارز دیجیتال که مقر آن در کالیفرنیاست، کار می‌کنند. به نقل از حساب کاربری توییتر آنان، خانم رز در بخش طراحی محصولات و آقای کچرگینزکی در بخش امنیت زنجیره‌ بلوکی مشغول هستند.

در این یادداشت عاشقانه، خانم رز توضیح داد که همسرش در دوران نامزدی یک قرارداد هوشمند اتریوم برای ازدواجشان نوشت و «آن اثر هنری دیجیتال را به صورت رمز» به کیف پول رمزارزشان انتقال داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رز در حساب کاربری توییترش نوشت: «در کنارمراسم سنتی یهودی، دوست داشتیم پیوند زناشویی‌‌مان را به صورت شخصی محکم کنیم.»

خانم رز افزود:« دربخشی از مراسم، از کیف پول رمز ارزمان، به‌عنوان حلقه‌ ازدواج، برای یکدیگر رمزغیرقابل معاوضه فرستادیم.»

اتریوم، زنجیره‌ بلوکی متن‌باز وغیرمتمرکز با قابلیت قرارداد هوشمند است. رمزغیرقابل معاوضه، نماد دیجیتالی منحصربه‌فردی است که به خریدار تعلق می‌گیرد.

خانم رز توضیح داد که نام این رمز(توکن) تَبَت است؛ واژه‌ای عبری معادل حلقه ازدواج، و در ادامه افزود که آن دو پویانمایی از دو حلقه را که به‌یکدیگر می‌پیوندند و درون این رمز به یک حلقه‌ تبدیل می‌شوند، ثبت کردند.

«تصویرهای دو حلقه‌ دیجیتال که در این رمزهای غیرقابل معاوضه پنهان هستند، به عنوان یادگار همیشگی پیوندی ابدی‌مان، در کیف پول رمزارز ما خواهند ماند.»

رز توضیح داد که سند ردوبدل کردن حلقه‌های آنان همیشه روی زنجیره‌ بلوکی ثبت خواهد شد «تا همه نشان تعهد آنان به یکدیگر را ببینند.»

جست‌وجوگر اتریوم‌اسکن جزئیات بیشتری از ازدواج  روی زنجیره‌ بلوکی فاش کرد. به گفته‌ آنها، شبکه‌ اتریوم آن قرارداد را در عرض ۴ دقیقه و ۴ ثانیه ثبت کرده است.

خانم رز افزود: «برعکس اشیا و چیزها، بلاک‌چین ابدی است. نمی‌توان مانعی در برابرش ایجاد کرد، سانسور آن ممکن نیست، و به مجوز هیچ‌کسی هم نیاز ندارد. چی از این رمانتیک‌تر؟»

© The Independent

بیشتر از زندگی