اعلام وضعیت اضطراری در آمریکا

یکی از مهمترین شرکت‌های خط لوله آمریکا روز جمعه هدف حمله سایبری قرار گرفت

هکرها حدود ۱۰۰ گیگابایت داده را سرقت کرده و تهدید کرده‌اند در صورتی که خواسته‌های آنها برآورده نشود، اطلاعات را افشا می‌کنند-Handout via REUTERS

دولت بایدن در واکنش به حمله سایبری روز جمعه به خط لوله کولونیال که موجب توقف فعالیت آن شده است، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

اعلام وضعیت اضطراری این امکان را ایجاد می‌کند که سوخت از طریق حمل و نقل جاده‌ای منتقل شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این حمله پس از مجموعه‌ای از حمله‌های سایبری دیگر علیه شرکت‌های آمریکایی و دولت فدرال اتفاق افتاد. گزارش سرویس جهانی بی‌بی‌سی حاکی از آن است که این حمله را گروه بزه‌کاران سایبری «دارک‌ساید» (DarkSide) انجام داده‌اند. این گروه روز پنجشنبه در شبکه کولونیال نفوذ کرد و حدود ۱۰۰ گیگابایت اطلاعات را گروگان گرفت. این گروه هکری سپس اطلاعات برخی کامپیوترها و سرورها را قفل کرد و باج‌خواهی کرد. آنها تهدید کردند در صورتی که مبلغ مورد نظرشان پرداخت نشود، اطلاعات سرقت شده را افشا می‌کنند.

خط ‌لوله کولونیال ۴۵ درصد منابع سوخت شرق آمریکا را تامین می‌کند و در نتیجه حمله سایبری روز فعالیت آن متوقف شده تا این شرکت بتواند تهدید را تحت کنترل درآورد. ظرفیت انتقال سوخت از طریق این خط لوله دو و نیم میلیون بشکه در روز است.

به گزارش بلومبرگ، هرچند در صورت از سرگیری فعالیت این خط لوله در روزهای آینده، بازار قیمت بنزین و گازوئیل چندان تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد، نگرانی ناشی از کمبود منابع سوخت هم اکنون وجود دارد.

شرکت کولونیال در بیانیه‌ای اعلام کرد باوجود اینکه فعالیت خط لوله اصلی متوقف شده است، برخی خط لوله‌های کوچکتر بین ترمینال‌ها فعال هستند.

این شرکت می‌گوید با کمک کارشناسان امنیت سایبری، وزارت انرژی و اجرای قانون در تلاش برای ازسرگیری خدمات رسانی است.

بیشتر از جهان