کنسرت خیریه نام‌آوران برای تبلیغ برابری در دسترسی به واکسن کرونا

جنیفر لوپز و سلینا گومز، شاهزاده هری، پاپ فرانسیس و جو بایدن از شرکت کنندگان حضوری یا مجازی در کنسرت بودند

شنبه شب، کنسرتی با حضور ستارگان دنیای موسیقی و سینما و نامداران عرصه سیاست و اجتماع پخش شد که هدف از آن، ترغیب همه به زدن واکسن کرونا و نیز دسترسی برابر همگان به واکسن بود.

به گزارش رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)، کنسرت که از سوی سازمان خیریه «گلوبال سیتیزنیز» برگزار شد، «وکس لایو: کنسرتی برای وحدت دوباره جهان» نام داشت. در این کنسرت چهره‌های معروف جهان از رهبران جهان خواستند که واکسن کرونا را انبار نکنند و امکان دسترسی کشورهای تنگدست را به آن فراهم کنند.

این کنسرت پیشتر در حضور ۲۷ هزار نفر تماشاگر کاملا واکسینه شده در استادیوم «سوفای» در اینگلوود کالیفرنیا ضبط شده بود، می‌خواست نشان بدهد که اگر همه واکسن زده باشند، دنیای پساکرونا چطور به نظر خواهد رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در صدر هنرمندانی که برنامه داشتند، جنیفر لوپز بود که دو ترانه خواند و هنگام خواندن «سوییت کارولین» مادرش را در آغوش گرفت.

لوپز گفت: «مدت درازی است که از عزیزان‌مان جدا افتاده‌ایم. وضع ما دارد بهتر می‌شود، اما در سراسر دنیا – به خصوص در آفریقا، هند و کشورهای لاتین – خیلی‌ها هنوز به کمک ما و به واکسن نیاز دارند.»

خیریه گلوبال سیتیزنز پیش از برگزاری این کنسرت ۳۰۲ میلیون دلار اعانه و ۲۶ میلیون واحد واکسن کووید جمع‌آوری کرد که با همکاری سازمان جهانی بهداشت، به مصرف تأمین واکسن و تجهیزات بهداشتی خواهد رسید.

شاهزاده هری که معاون برگزاری کنسرت بود، همراه همسرش مگان مارکل روی صحنه آمدند. شاهزاده هری گفت: «ویروس مرزی نمی‌شناسد، و جغرافیا نباید مانع دسترسی به واکسن باشد.»

 

در این کنسرت پیام‌هایی ویدیویی از پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و همسرش جیل بایدن، و کامالاهریس معاون رئیس جمهوری آمریکا پخش شد.

سلینا گومز که مجری بخش ویژه کنسرت بود از همه خواهش کرد که به خاطر خود و خانواده‌شان واکسن بزنند.

از دیگر چهر‌ه‌های معروف شرکت کننده در کنسرت، کریسی تیگن، دیوید لترمن، بن افلک، جیمی کیمل، شان پن و الیویا مان بودند.

می‌توانید ویدیو کامل برنامه را اینجا تماشا کنید.

بیشتر از موسیقی