تردد اتباع هندی، پاکستانی و بنگلادشی در شهرهای ساحلی ایران ممنوع است

تمامی سفرها از ساعت ۱۲ ظهر روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ممنوع است

به دلیل افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا، محدودیت‌های تردد در کشور همچنان ادامه دارد - عکس از ایرنا

پس از آنکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد که تست کرونای چند تبعه هندی مثبت بوده است، حال فرمانده مرزبانی هرمزگان هم با اشاره به فعالیت صدها ملوان و خدمه اتباع هندی و پاکستانی در شناورهایی که در حوزه سرزمینی استان فعالیت دارند، اعلام کرد کنترل بر مرزهای دریایی برای جلوگیری از ورود ویروس جهش‌یافته هندی کرونا افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، حسین دهکی در این مورد اظهار داشت که در بندرها و مبادی ورودی استان هرمزگان گروه‌های بهداشتی مستقر شده‌اند و از خدمه کشتی‌ها آزمایش انجام می‌دهند. او با اشاره به اینکه هرگونه تردد اتباع هندی، پاکستانی و بنگلادشی در نوار مرزی و شهرهای ساحلی ممنوع است، تأکید کرد که به‌منظور کنترل ورود ویروس هندی، قرارگاهی با نام امام حسن مجتبی تشکیل شده است.

به دلیل افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا، محدودیت‌های تردد در کشور همچنان ادامه دارد.

در همین رابطه، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که تمامی سفرها در سراسر کشور در همه رنگ‌بندی‌ها از ساعت ۱۲ ظهر روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت مصادف با تعطیلات عید سعید فطر ممنوع باشد و تمام راه‌های ارتباطی ورودی و خروجی این استان‌ها مسدود و تردد ممنوع خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایرنا به نقل از علیرضا رئیسی نوشت: «مقرر شد اصناف گروه مشاغل ۱ و ۲ با محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تری از روز شنبه در شهرهای قرمز و نارنجی فعالیت کنند. اما سخت‌گیری‌ها در ارتباط با رعایت پروتکل افزایش پیدا می‌کند و اگر کسب کاری پروتکل‌ها را رعایت نکند و باعث بشود که نقض پروتکل صورت بگیرد و مسجل بشود حدود سه هفته در شهرهای قرمز و ۲ هفته در شهرهای نارنجی تعطیل خواهد شد.»

بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده در ایران، مجموعاً تعداد ۲,۶۱۰,۰۱۸  نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۷۳,۹۰۶  نفر جان خود را از دست داده‌اند.
با توجه به عدم اطلاع‌رسانی مناسب از ابتدای شیوع کرونا و نگرانی مردم از دسترسی به واکسن افزایش‌یافته است. از این رو بسیاری برای دریافت واکسن به‌سوی مراکز بهداشتی هجوم برده‌اند.

در همین راستا، رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت و درمان، در گفتگویی با رادیو تهران، اعلام کرد که با افراد سالمند تماس گرفته و زمان و مکان دقیق تزریق واکسن به آنها خبر داده می‌شود.

جعفر صادق تبریزی تأکید کرد: «واکسن کرونا در داروخانه‌ها موجود نیست و فقط در سیستم بهداشتی کشور وجود دارد. افرادی که برای واکسیناسیون مراجعه می‌کنند باید کارت شناسایی ملی همراه داشته باشند. اطلاعات آنها در هنگام مراجعه کنترل و در پرونده سلامت ثبت می‌شود و سپس تزریق واکسن بدون دریافت هیچ مبلغی انجام خواهد شد.»