بیلبورد بزرگ ضدحکومت ایران در نیویورک

روی این بیلبورد نوشته شده: آنها بیش از ۱۵۰۰ بی‌گناه را کشتند و درباره آن دروغ گفتند

در این بیلبورد نوشته شده «آنها ۱۷۶ مسافر را در آسمان کشتند و درباره آن دروغ گفتند»- عکس از صفحه توییتر علی ابراهیم زاده

یک بیلبورد بزرگ با تصویر رهبر جمهوری اسلامی در حالی که اسلحه در دست دارد و تصویر به‌صورت گرافیکی با کلماتی پوشیده شده، در شهر نیویورک نصب شده که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

گفته شده این بیلبورد توسط گروهی از فعالان کارزار «نه به جمهوری اسلامی» و «کمپین زندگی نرمال» تهیه و در منطقه منهتن آن شهر نصب شده و آنطور که یکی از این فعالان در حساب توییتر خود نوشته، قرار است به مدت یک ماه در آنجا باقی بماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بالای این بیلبورد بزرگ، که بلندای آن ۱۰ متر و پهنای آن ۴ متر است، به زبان انگلیسی نوشته شده: «آنها بیش از ۱۵۰۰ بی‌گناه را روی زمین کشتند و درباره آن دروغ گفتند.»

در خط بعد نوشته شده است: «آنها ۱۷۶ مسافر را در آسمان کشتند و درباره آن دروغ گفتند.» اشاره به سرنگون کردن هواپیمای مسافری اوکراین توسط موشک‌های سپاه پاسداران در ۱۸ دی ۱۳۹۸ در نزدیکی تهران است.

در قسمت پایین بیلبورد نیز نوشته شده: «رژیم ایران درباره برجام نیز دروغ می‌گوید. آنها قصد آسیب زدن به آمریکا را دارند. به ماله‌کشان ملاها در رسانه‌های ایالات متحده اعتماد نکنید.»

و در انتها به فارسی نوشته شده است: «زندگی نرمال»

هشتگ یا کارزار «زندگی نرمال» را کاربران ایرانی در توییتر در پاییز سال گذشته، و در اعتراض به اوضاع اقتصادی و اجتماعی و امنیتی ایران، به ویژه سرکوب منتقدان حکومت و معترضان به وضعیت موجود، راه‌اندازی کردند.