مشاور سابق اوباما به اتهام سرقت، بازداشت شد

ست اندرو به اتهام کلاهبرداری مالی، پول‌شویی، و ارائه مدارک جعلی به بانک در ارتباط با ۲۱۸ هزار و ۵ دلار بازداشت شده است

آقای اندرو از ارتباط سابق خود با مدارس پرپ دموکراسی بهره جست تا به حساب‌های سپرده‌ای که قبلا برای تاسیس این مدارس باز کرده بود، دست یابد -YouTube / TEDx Talks

به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، یکی از مشاوران سابق کاخ سفید در دولت اوباما به اتهام سرقت از مدرسه‌ای دولتی که خود تاسیس کرده بود، بازداشت شد.

روز سه‌شنبه، ۲۷ آوریل، دادستانان فدرال اعلام کردند که ست اندرو به اتهام کلاهبرداری مالی، پول‌شویی، و ارائه مدارک جعلی به بانک در ارتباط با ۲۱۸ هزار و ۵ دلار بازداشت شده است که ظاهرا از مدارس دولتی «پرپ دموکراسی» دزدیده است.

به گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، مایکل یاگر، وکیل مدافع ست اندرو، گفت آقای اندرو ادعای بی‌گناهی دارد و در حال بررسی پرونده دولت است.

به گفته وزارت دادگستری، آقای اندرو، ۴۲ ساله، طی دوره دوم دولت اوباما از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در اداره فناوری آموزش خدمت می‌کرد.

دادستانان همچنین ادعا می‌کنند که آقای اندرو که این مدارس دولتی را در سال ۲۰۰۵ تاسیس کرده بود، از وجوه سرقتی بهره جست تا در سال ۲۰۱۹ حساب پس‌اندازی باز کند که وام مسکنی برای خرید آپارتمان ۲ میلیون دلاری خود در منهتن بگیرد.

شکایت کیفری ادعا می‌کند بین مارس و اوت ۲۰۱۹ آقای اندرو از ارتباط سابق خود با مدارس پرپ دموکراسی بهره جست تا به حساب‌های سپرده‌ای که قبلا برای تاسیس این مدارس باز کرده بود، دست یابد.

ویلیام سویینی جونیور، معاون مدیر اداره تحقیقات فدرال، با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد آقای اندرو از این وجوه بهره جسته است تا نرخ بهره‌ای بسیار پایین برای وام مسکن خود بگیرد.

آقای سویینی گفت: «ما امروز ادعا می‌کنیم که آقای اندرو دقیقا آن کار را انجام داده است و از آنجا که کارفرمایی که او از آن سرقت کرده یک مدرسه دولتی است، در نتیجه پولی که دزدیده در واقع متعلق به نهادی بوده که به کودکان دانش‌آموز خدمت می‌کرده است.»

به گزارش سی‌ان‌ان، ناتاشا تریورز، مدیرعامل مدارس دموکراسی پرپ، در ایمیلی به خانواده‌های دانش‌آموزان گفت که آقای اندرو این مدارس را در سال ۲۰۱۳ ترک کرد و مجموعه‌ای از «تمهیدات ایمنی برای امور مالی» که از سال ۲۰۱۹ به کار بسته شد، به کشف برداشت‌های غیرقانونی او انجامید. وی افزود: «اقداماتی که اندرو به آنها متهم است، خیانتی بزرگ به همه ما و چیزهایی‌ست که برای ‌ما مهم است و برای شما و کودکان‌تان، معلمان و تمام خانواده‌هایی که ما وظیفه خدمت به آنها را داریم. اما به وضوح بگویم که جرائم مورد اتهام، در هیچ زمانی و به هیچ وجه، هیچ خطری برای دانش‌آموزان، کارمندان یا فعالیات ما نداشته است.»

آقای اندرو هنگام حضور در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده به قید وثیقه شخصی آزاد شد و قرار است در ۲۷ مه در جلسه رسیدگی به پرونده خود در دادگاه حاضر شود. 

© The Independent

بیشتر از جهان