ارتش اسرائیل برای درگیری احتمالی در غزه آماده می‌شود

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل سفر خود به واشگتن را لغو کرد

ژنرال آویو کوچاوی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اسرائیل، روز یکشنبه گفت که ارتش این کشور برای اوج‌گیری احتمالی درگیری در نوار غزه آماده می‌شود.

به گزارش نشریه اسرائیلی جروزلم پست، او در دیدار با فرماندهان ارتش گفت:‌ «در روزهای اخیر با رویدادهای خشونتباری در چند نفطه در جبهه فلسطینی‌ها روبرو بوده‌ایم... و داریم به طور کامل برای امکان اوج‌گیری یا گسترش دریگیری آماده می‌شویم.»

بنا بر این گزارش، ژنرال کوچاوی سفر خود به واشنگتن را که قرار بود یکشنبه انجام شود لغو کرده است تا به وضعیت مناقشات غزه رسیدگی کند. قرار بود او در واشنگتن با مقام‌های دفاعی آمریکا در باره پیامدهای توافق هسته‌ای احتمالی میان ایالات متحده و ایران صحبت کند.

سخنگوی ارتش اسرائیل روز یکشنبه گفت که ژنرال کوچاوی پس از ارزیابی‌های امنیتی، سفر خود به آمریکا را لغو کرد تا برای تحولات احتمالی آماده شود."

روزهای شنبه و یکشنبه دست‌کم ۳۸ راکت از نوار غزه به خاک اسرائیل پرتاب شد.

در پی این راکت‌پرانی‌ها ارتش اسرائیل به هدف‌هایی در غزه حمله کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش آسوشیتدپرس، روز جمعه، پلیس اسرائیل اعلام کرد ۴۴ نفر در درگیری‌های شب قبل از آن در بیت‌المقدس دستگیر و ۲۰ افسر نیز زخمی شدند. بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی با فلسطینیان عصبانی از محدودیت‌های اعمال شده در ماه رمضان و افراط‌گرایان یهودی که در آن نزدیکی راهپیمایی ضد عرب برگزار کردند، درگیر شدند. تنش‌ها از آنجا آغاز شد که پلیس در بیرون دروازه دمشق شهر قدیم موانعی قرار داد.

حوادث بیت‌المقدس باعث شعله‌ور شدن خشم مردم غزه شد. شاخه مسلح حماس به اسرائیل هشدار داد که صبر آن‌ها را آزمایش نکند. پس از این ماجرا، شبه نظامیان حماس، شروع به شلیک موشک به جنوب اسرائیل کردند که تا صبح شنبه ادامه یافت.

ارتش اسرائیل اعلام کرد هواپیماها و تانک‌های این کشور بر اثر پرتاب راکت از سوی حماس، مورد اصابت قرار گرفته است. با این‌ حال، این گروه شبه‌نظامی مسئولیت حملات راکتی را برعهده نگرفت، اما یک تشکیلات نظامی کوچک وابسته به جبهه چپ‌گرای آزادی‌بخش فلسطین گفت که برخی از این راکت‌ها را آن‌ها شلیک کرده‌اند.

آژیرهای هشدار در اسرائیل به طور دائم فعال شده‌اند و پدافند ضد موشکی این کشور چندین راکت را خنثی کرده است. با این حال هیچ گزارشی مبنی‌بر کشته‌شدن کسی منتشر نشده است.

سفارت ایالات متحده با ابراز نگرانی از خشونت‌های روزهای اخیر خواهان پایان‌دادن به خشونت‌ها و بازگشت آرامش و احترام متقابل شد.

بیشتر از جهان