اسرائیلی‌ها برای کار روانه امارات می‌شوند

«همکاری‌های تجاری میان دو کشور موتور محرک جابه‌جایی اسرائیلی‌ها به امارات خواهد بود»

فلور حسن ناحوم، معاون شهردار اورشلیم و یکی از بنیانگذاران شورای تجارت اسرائیل-امارات-GIUSEPPE CACACE / AFP

گزارش نشریه «گالف بیزینس» به نقل از یک سیاستمدار ارشد اسرائیلی، همزمان با تقویت همکاری‌های میان دو طرف،‌ امارات متحده عربی به زودی شاهد موج ورود استعدادهای اسرائیلی خواهد بود.

فلور حسن ناحوم، معاون شهردار اورشلیم و یکی از بنیانگذاران شورای تجارت اسرائیل-امارات، گفت:‌ «شاهد موجی از استعدادها خواهیم بود که یا در امارات ساکن می‌شوند، و یا مثل بسیاری از اسرائیلی‌هایی که دوشنبه تا جمعه برای کار به خارج از کشور سفر می‌کنند و برمی‌گردند، در رفت‌وآمد خواهند بود.»

او گفت:‌ «در گذشته می‌دیدیم که این افراد به اروپا و آمریکا می‌رفتند. حالا شاهد خواهیم بود که به طرف شرق تغییر مسیر می‌دهند، به امارات متحده عربی. آسانتر هم هست زیرا فاصله با امارات فقط سه ساعت است.»

به گفته ناحوم، همکاری‌های تجاری میان دو کشور موتور محرک جابه‌جایی اسرائیلی‌ها به امارات خواهد بود.

ناحوم گفت:‌ «نقطه مشترک ما این است که به عنوان کشورهای یک منطقه از نظر امنیت غذا، آب و امنیت سایبری با چالش مواجهیم و باید با هم برایشان چاره‌ای بیاندیشیم و مهارت‌های لازم را نیز داریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عضو شورای تجارت اسرائیل-امارات گفت: «اسرائیل در زمینه نوآوری‌ قوی است و ما به عنوان کشور استارت‌آپ شناخته‌شده هستیم. ما در نوآوری بسیار خوب عمل می‌‌کنیم اما بلد نیستیم شرکت‌های بزرگ بسازیم و به مرحله بعد برویم. از همین روست که داشتن امارات متحده عربی به عنوان یک مهارت مکمل، مانند مسیری است برای رفتن به هند، چین و آفریقا و این فوق‌العاده است.»

این مقام ارشد اسرائیلی درباره روند معکوس و رفتن کارشناسان و نیروی کار از امارات به اسرائیل گفت:‌ «می‌توانم تصور کنم که هندی‌ها و پاکستانی‌ها به اسرائیل بروند، بویژه در زمینه تکنولوژی می‌توانند برایشان مفید باشد. ما سالانه ۱۵ الی ۲۰ هزار مهندس کم داریم و باید برایش راه‌حلی بیابیم. ولی در نهایت همه خارجی‌ها به ویزای کار نیاز دارند.»

امارات متحده عربی و اسرائیل در ماه مارس مذاکرات رسمی ایجاد کریدور بدون قرنطینه میان دو کشور را آغاز کردند.

این کریدور که تنها مختص مسافران واکسینه‌شده علیه کووید-۱۹ است، سفرهای تجاری، توریستی و رسمی را تسهیل می‌کند.

ناحوم پیش‌بینی کرد که در یک سال عادی بدون ویروس کرونا، مثلا سال آینده، ۲۵۰ هزار گردشگر از کشورهای حوزه خلیج فارس برای اولین بار به اسرائیل سفر کنند. او گفت دست‌کم دوبرابر این تعداد نیز گردشگر اسرائیلی به این کشورها سفر خواهد کرد.

او گفت از زمان امضای پیمان ابراهیم برای عادی‌سازی مناسبات دیپلماتیک میان امارات و اسرائیل، با وجود مشکلات سفر و شیوع ویروس کرونا، حدود ۱۳۰ هزار اسرائیلی به امارات سفر کرده‌اند. او گفت به غیر از انگیزه‌های تجاری و کاری، سفر به امارات برای اسرائیلی‌های عاشق سفر انگیزه احساسی نیز دارد زیرا عاقبت کشورشان به عنوان یک شریک منطقه‌ای به رسمیت شناخته شده و داشتن یک کشور عرب به عنوان دوست هیجان‌انگیز است.»

امارات متحده عربی، بحرین، مراکش و سودان، در مذاکراتی به میانجیگری دولت دونالد ترامپ رییس‌جمهور سابق آمریکا، با امضای پیمان ابراهیم روابط خود با اسرائیل را عادی کردند.