ارزش رمزارزها از «اپل» هم فراتر رفت

اکنون ارزش کل بیت‌کوین به تنهایی بیش از ۱ تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلار یعنی بیش از ارزش فیس‌بوک و تسلا است

افزایش اخیر بهای بیت‌کوین سبب شده ارزش این نخستین رمزارز جهان از مجموع ارزش غول‌های حوزه پرداخت یعنی مسترکارت، پی‌پال و ویزا در بازار بیشتر شود -  JACK GUEZ / AFP

اکنون بازار رمزارز از باارزش‌ترین شرکت جهان پیشی گرفته است.

بامداد چهارشنبه همزمان با افزایش بی‌سابقه بهای بیت‌‌کوین، اتریوم (اتر) و دوج‌‌کوین، ارزش کل رمزارزها با هم، از ارزش شرکت اپل در بازار پیشی گرفت.

بهای این سه رمزارز در ۲۴ ساعت گذشته به حد نصاب‌های بی‌سابقه‌ جدیدی افزایش یافت، به طوری که اکنون و به هنگام نگارش این گزارش بهای هر بیت‌ ‌کوین بیش از ۶۴ هزار دلار، یک اتریوم ۲هزار و ۳۵۰ دلار و یک دوج‌کوین ۰.۱۳ دلار است.

 ارزش بازار رمزارز در مجموع به بیش از ۲ تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلار رسید که ۱۰ میلیارد دلار از ارزش اپل در بازار بیشتر است.

اکنون ارزش کل بیت‌‌کوین به تنهایی بیش از ۱ تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلار یعنی بیش از ارزش فیس‌بوک و تسلا است و بهای آن نسبت به آوریل پارسال بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

افزایش اخیر بهای بیت‌کوین سبب شده ارزش این نخستین رمزارز جهان از مجموع ارزش غول‌های حوزه پرداخت یعنی مسترکارت، پی‌پال و ویزا در بازار بیشتر شود.

هنوز راه درازی مانده است تا ارزش آن به طلا برسد اما به سرعت در حال نزدیک شدن به نقره است.

نقطه عطف بازار رمزارز روزی بود که عرضه عمومی سهام صرافی کوین‌‌بیس در بازار بورس «نَزدَک» شروع شد تا نخستین شرکت متخصص در حوزه رمزارز باشد که عرضه اولیه سهام (آیپو) را آغاز می‌کند.

شروع عرضه سهام یکی از معروف‌ترین معامله‌کنندگان رمزارز در بازار سهام سبب شد تا از آغاز عصر صنعت رمزارز صحبت به میان آید، صنعتی که ارزش آن بنا به برخی برآوردها حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است.

آسن کاستادینوف، مدیر راهبردهای شرکت کوپر که فراهم‌ساز خدمات حساب امانی رمزارز در لندن است، در مصاحبه با ایندیپندنت گفت: «عرضه اولیه سهام کوین‌‌بیس می‌تواند به خوبی راهی به سوی رمزارزها باز کند».

کوین‌بیس دارای سهام معتبر، منطبق بر مقررات و سودآوری است. عرضه اولیه سهام کوین‌‌بیس انواع جدیدی از سرمایه‌گذاران را جذب حوزه رمزارز می‌کند. روی آوردن موسسات سرمایه‌گذاری به رمزارزها از سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ آشکارا از نقطه عطف مهمی گذشت که نشانگر بلوغ و اعتبار این حوزه است.

© The Independent

بیشتر از اقتصاد