خامنه‌ای کاندیداتوری خمینی را «صلاح» ندانست

رهبر جمهوری اسلامی به نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت که در «شرایط فعلی» به این عرصه ورود نکند

یاسر خمینی گفت: روشن است با توجه به این توصیه، «اخوی یقینا تصمیمی برای کاندیداتوری ندارد»-عکس از پایگاه اطلاع‌رسانی خامنه‌ای

اعلام مخالفت علی خامنه‌ای با کاندیداتوری حسن خمینی، به گمانه‌زنی‌هایی که در ماه‌های اخیر در مورد احتمال ورود نوه روح‌الله خمینی به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ مطرح بود، پایان داد.

یاسر خمینی گفت که رهبر جمهوری اسلامی کاندیداتوری حسن خمینی را «صلاح» ندانسته است.

به گفته یاسر خمینی، در هفته‌ها و ماه‌های اخیر «اقبال زیادی به اخوی گرامی شد و بزرگان و عاشقان امام و خانواده شهدا و دانشگاهیان او را تنها کسی دانستند که می‌تواند کشور را با شعار همه با هم متحد کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یاسر خمینی در ادامه با اشاره به اینکه حسن خمینی در حال بررسی و مشورت در این زمینه بوده گفت که پس از دیدار او با خامنه‌‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از او خواسته که «در شرایط فعلی» به این عرصه ورود نکند. دفتر خامنه‌ای و نزدیکان به او هنوز به این خبر واکنش نشان نداده‌اند.

او همچنین گفت که روشن است با توجه به این توصیه، «اخوی یقینا تصمیمی برای کاندیداتوری ندارد.»

یاسر خمینی به دلیل مخالفت خامنه‌ای با کاندیداتوری حسن خمینی اشاره نکرده، اما توصیه‌های اینچنینی از سوی رهبر جمهوری اسلامی درباره حضور یا عدم حضور چهره‌ها در انتخابات سابقه دارد. از جمله مخالفت با کاندیداتوری دوباره محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق، در انتخابات ریاست‌جمهوری.

این در حالی است که خامنه‌ای همواره ادعا می‌کند انتخابات در ایران آزاد است. خامنه‌ای به صراحت گفته که خروجی انتخابات ریاست‌جمهوری باید یک جوان حزب‌اللهی باشد.

از آنجایی که روند حذف خانواده خمینی از قدرت و سیاست پس از مرگ او آغاز شده، مخالفت با حضور حسن خمینی در عرصه انتخابات غافلگیرکننده نیست. 

دو ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران هنوز کاندیداهای اصلی روشن نیستند و به دلایل روشن، فاصله جامعه با فضای انتخاباتی و حضور در انتخابات نیز هر روز بیشتر می‌شود.